شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد در نامه‌ای به خامنه‌ای، خواستار برگزاری انتخابات آزاد و فوری شد

 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران با ارسال نامه‌ای به خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زود هنگام و آزاد ریاست جمهوری و مجلس» شد.

در متن نامه‌ی احمدی‌نژاد که روز چهارشنبه دوم اسفندماه در سایت دولت بهار خطاب به خامنه‌ای منتشر شده، او همچنین خواستار« آزادی و منع تعقیب تمام کسانی که طی سال‌های اخیر، به اتهام اعتراض و نقد وضع موجود مورد پیگرد قضایی قرار گرفته اند» شد.

 

  • برگزاری «انتخابات بدون مهندسی شورای نگهبان و نظامی‌»ها

احمدی نژاد در نامه‌ی خود ضمن تاکید «به برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی»،  «آزاد گذاردن مردم برای انتخاب را یک ضرورت فوری» دانست.

این خواسته‌ی احمدی‌نژاد در حالی است که بیشترین انتقادها از عملکرد شورای نگهبان و نهادهای نظامی و امنیتی مبنی بر دخالت و مهندسی انتخابات در دوره ریاست جمهوری او یعنی در سال‌های ۸۴ و ۸۸ بوده است.

احمدی نژاد در نامه‌ی خود یکی از عوامل اصلی نارضایتی عمومی را «عملکرد مقامات ارشد قضایی و ظلم‌ آنها» عنوان کرد.

او در نامه‌ی خود خواستار «تغییر فوری رئیس دستگاه قضا شد که منصوب مستقیم خامنه‌ای است و بر انتصاب فردی با ویژگی‌های مندرج در قانون اساسی» تاکید کرد.

احمدی‌نژاد درادامه نامه‌ی خود همچنین «خواستار صدور دستور آزادی و منع تعقیب برای تمام کسانی‌ شد که تحت عناوین مختلف؛ از جمله اعتراض به شرایط و نحوه اداره کشور، تضعیف و تبلیغ علیه نظام و یا انتقاد از خامنه‌ای و دیگر مراکز و مقامات حکومتی،  از سالیان گذشته تا کنون بازداشت یا محکوم شده‌اند».

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهورپیشین ایران، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در مقابل دادگاه تجدیدنظر معاون خود، حمید بقایی، با انتقاد از عملکرد قوه‌ی قضائیه، گفت که« دستگیر می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند و هیچ‌کس، حتی رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخگوی مسؤولیت عملکرد قوه‌ی قضائیه نیست».

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More