شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله‌‌ موشکی سپاه پاسداران به دیرالزور سوریه

 

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، در آخرین ساعات روز  ۲۸ خردادماه، از حمله‌ی موشکی نیروی هوافضای سپاه به نقاطی در دیرالزور سوریه خبر داد.

براساس اطلاعیه‌ی روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که متن آن ازسوی خبرگزاری تسنیم منتشر شده است، هدف از این حمله‌، «مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران» اعلام شده‌است.

در متن این اطلاعیه آمده است که سپاه پاسداران در پی حملات تروریستی ۱۷ خرداد ماه در تهران که ۱۸ کشته برجای‌گذاشت، اعلام کره بود: «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد» و بر همین اساس، «مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری» در منطقه‌ی دیرالزور در شرق سوریه را با هدف «تنبیه تروریست‌های جنایتکار»، مورد حمله‌ی موشکی قرار داده است.

براساس اعلام سپاه پاسداران، در این عملیات تعدادی موشک میان‌برد زمین‌به‌زمین از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان به‌سمت هدف پرتاب شده است و گزارش‌های دریافتی، حکایت از «هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان» دارد.

 

یکی از نخستین ویدئوهای منتشرشده از پرتاب موشک‌های زمین‌به‌زمین برای حمله‌ به دیرالزور  سوریه:

 

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ی خود به «تروریست‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان» هشدار داده است که در صورت تکرار «اقدامات پلید و شیطانی» علیه ملت ایران، «خشم انقلابی و شعله‌های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را دربرخواهد گرفت و جنایتکاران را به جهنم رهنمون می‌سازد».

در پایان این بیانیه، سپاه پاسداران به «ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی» اطمینان داده است که با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور، برای «صیانت از امنیت ملی و شکست فتنه‌ها و پدیده‌های ضدامنیتی»، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و اقدامات متناسب را در دستور کار قرار خواهند داد.

 

  • تمام موشک‌ها به هدف اصابت کرد

خبرگزاری تسنیم از اصابت تمام موشک‌های شلیک‌شده ازسوی سپاه به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور خبر داد و نوشت: «عملیات انتقام از تروریست‌ها کاملاً موفقیت‌آمیز برگزار شده است».

تسنیم درپی اصابت‌ این موشک‌ها که به نوشته‌ی آن خبرگزاری از دقت بسیار بالایی برخوردارند، با توجه به برآوردهای اولیه، از وارد آمدن خسارات بسیار فراوان جانی و تجهیزاتی به ترویست‌ها در منطقه‌ی دیرالزور خبر داده است.

این درحالی است که حدود یک ساعت پیش از آن در بیانیه‌ی سپاه پاسداران نیز براساس گزارش‌های دریافتی، به «کشته‌شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان» اشاره شده بود.

 

در پی این حمله‌ی موشکی، حسین امیرعبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و  معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی، در حساب توئیتری خود، این حمله را تنها «یک هشدار نرم» عنوان کرد.

 

او همین متن را، به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز در حساب توئیتری خود منتشر کرده است.

 

  • چرا سپاه، منطقه‌ی دیرالزور را برای حمله‌ی موشکی انتخاب کرد؟

خبرگزاری تسنیم، در گزارشی دیگر نوشته است: «استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه‌ی رود فرات واقع شده است. پس از شکست سنگین تروریست‌ها در حلب که منجربه ازدست‌رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه شد، بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌اند. همچنین بخش مهمی از تروریست‌هایی که در پی شکست سنگین در موصل عراق به سوریه گریخته بودند، در این منطقه حضور دارند.

با توجه به اجتماع بخش مهمی از تروریست‌ها در منطقه‌ی دیرالزور، مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آنها نیز در این استان قرار گرفته است؛ لذا با توجه به اجتماع قابل‌توجه تروریست‌ها در این منطقه، انتظار می‌رود حمله‌ی موشکی سپاه به این منطقه، تلفات بسیار سنگینی روی دست تروریست‌ها باقی بگذارد».

 

این خبر تکمیل می‌شود ...

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More