شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دستگیری سه نفر از اعضای باند «تجاوز به دختران» ایرانشهر

 

در پی انتشار خبر «تجاوز به ۴۱ دختر  شهرستان ایرانشهر »  و دستگیری یکی از عوامل اصلی این پرونده،  دو نفر دیگر نیز به مقامات قضایی ایرانشهر معرفی شدند.

یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، ۲۷ خرداد به وب‌سایت «ایران‌اینترنشنال» گفت که «در پی دستگیری عامل اصلی متهم به  تجاوز به دختران ایرانشهر، دو متهم دیگر نیز از سوی بزرگان این منطقه شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند».

متهمان در حال حاضر تحت نظر و بازجویی قرار گرفته‌اند. میانگین سن این ۳ نفر ۲۵ سال اعلام شده است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز از تجمع  شهروندان  شهرستان ایرانشهر در اعتراض به «تجاوز  دختران »  این شهرستان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه ۲۷ خرداد،  مردم ایرانشهر در یک تجمع اعتراضی و در حضور فرماندار و مسئولان  شعار سر دادند.

گزارش شده که برخی از معترضان توسط   «لباس شخصی ها»، دستگیر شدند.

 

 

 

 

مولوی محمد طیب ملازهی امام جمعه  شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان خبر داد.  این خبر همچنین در  رسانه‌‌های اجتماعی به شکل وسیعی بازتاب پیدا کرده است و مردم سیستان و بلوچستان به آن واکنش نشان داده‌اند.

مولوی طیب افزود که بسیاری از قربانیان از ترس رسانه‌ای شدن جزئیات و نامشان و برای آنچه آنها حفظ آبرویشان نامیده‌اند این موضوع را مسکوت گذاشته‌اند.

مولوی محمد طیب ملازهی گفته این تجاوزها در ماه رمضان رخ داده و تنها ۳ نفر از این دختران شکایت کرده‌اند.

او از مقام های قضایی ایران خواسته تمام اعضای این باند را دستگیر کنند.

همزمان دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از دستگیری عامل اصلی این پرونده خبر داد و گفت تحقیق برای شناسایی سایر عوامل در دست بررسی است.

نبی بخش داوودی رییس شورای تامین و فرماندار ایرانشهر در باره  انتشار این خبر  در فضای مجازی گفت که به دلایل قانونی در حال حاضر نمی‌توا ند در باره موضوع تجاوز به دختران اظهار نظر کند یا اطلاعات بیشتری را اعلام کند. 

او در ادامه افزود که موضوع تجاوز پیچیده است و هنوز یک جمع بندی در این زمینه صورت نگرفته است. 

او اضافه کرد که  در مدت چند ساعت توانسته‌اند عامل اصلی این تجاوزها را دستگیر کنند.  

داوودی اما گفته است که برای اثبات تجاوز باید این دخترها به پزشک قانونی مراجعه کنند چون باید آزمایشات و پیگیری ویژه صورت بگیرد.  

فرماندار ایرانشهر خواست که به این قضیه دامن زده نشود چون تعداد تجاوزها بطور قطع مشخص نیست و  بهتر است  منتظر بود تا خبر موثق در این باره منتشر شود.

در همین حال مولوی طیب تاکید کرده که منبع خبرش اولیای یکی از همین دخترانی بوده که قربانی تجاوز است. 

طیب گفته «والدین دختر با حجمی از نگرانی و اضطراب از بنده خواستند تا این موضوع را به گوش مسئولان برسانم تا از تکرار این اتفاق جلوگیری شود».

اداره آگاهی ایرانشهر بر اساس اعترافات فرد دستگیر شده در این رابطه تعداد دختران قربانی را ۴۱ نفر اعلام کرده است.

همزمان نماینده ایرانشهر اعلام کرد تا پایان تحقیقات قضایی دسترسی به یک آمار دقیق در باره تعداد قربانیان ممکن نیست.

 

تجاوز به ۴۱ دختر ایرانشهری در گفت‌و‌گو با سارا دماوندان و بهناز حاجی‌زاده روزنامه‌نگار
تجاوز به ۴۱ دختر ایرانشهری،سخنان مولودی محمد طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More