شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی؛ ۳۵۰ کیلومتر تنها با یک‌بار شارژ

 

«الون ماسک» رئیس شرکت خودروسازی تسلا ، روز جمعه ۶ مرداد از جدیدترین خودروی الکتریکی این کمپانی رونمایی کرد. خودرویی که به گفته او بازار بزرگ خریداران کارمند را هدف قرار داده است.

رونمایی از این خودرو شرکت تسلا را وارد مرحله‌ای از بزرگ‌ترین آزمون این شرکت در متحول کردن صنعت خودرو سازی جهان می‌کند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP) این خودرو جدید که «مدل ۳» نام دارد، تنها با یک بار شارژ می‌تواند ۳۵۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو که در کارخانه تسلا در ایالت کالیفرنیا تولید می‌شود به قیمت ۳۵هزار دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

ماسک به روزنامه نگاران گفت: "تولید انبوه این خودرو حداقل ۶ ماه به طول خواهد انجامید.»

بیش از نیمی از میلیون متقاضی این خودرو،‌ از آوریل سال 2016 تاکنون حدود 373 هزار مورد اعلام شده است. تاکنون بیش از نیم میلیون نفر برای خرید این خودرو ثبت نام کرده‌اند و که به نسبت آوریل سال گذشته که ۳۷۳ هزار متقاضی ثبت نام کرده بودند رشد چشم‍‍گیری داشته است.

مشتریان مبلغ 1000 دلار برای پیش خرید این خودرو که قابل بازپرداخت می‌باشد پرداخت می‌کنند. ماسک گفت: « به احتمال زیاد خریداران تا پایان سال ۲۰۱۸ خودرو خود را دریافت نخواهند کرد.»

نسخه کشیده‌تر این اتومبیل ۴۴ هزار دلار قیمت دارد و500 کیلومتررا با یک بار شارژ طی می کند. این اتومبیل دارای داشبوردی ساده و بدون دکمه و یا دستگیره،و با صفحه نمایش لمسی در سمت راست راننده است.

 

 

تسلا در تولید این خودرو  با موانع  بسیاری روبرو است. تولید بیش از نیم میلیون اتومبیل در سال آینده منجر به افزایش بیش از ۶ برابر تولید این کارخانه در سال ۲۰۱۶ خواهد شد.

در صورت تولید ۵۰۰ هزار اتومبیل در سال توسط این شرکت،  احتمالا این کمپانی گوی سبقت را از شرکت‌های «بی‌ام دبلیو»، «مرسدس» و «لکسوس» خواهد ربود.

تاخیر‌های موجود در  تولید و مسائل مربوط به کیفیت، باعث کاهش تولید مدل‌های سری «S» و «X» در سه ماهه دوم سال جاری شد. ماسک گفته است که ساده تر شدن مدل «۳» باعث کاهش مشکلات تولید این خودرو خواهد شد.

تسلا تاکنون بیش از 2 میلیارد دلار در پیش تولید این خودرو سرمایه گذاری  کرده است. تولید این مدل می‌تواند ریسک مالی فراوانی برای این شرکت به همراه داشته باشد. در حالی که تحویل پیوسته مدل« 3s» می تواند باعث افزایش درآمد این شرکت شده و از بازگشت آن به بازار مالی برای تامین بودجه مورد نیاز خود جلوگیری کند.

قیمت سهام تسلا از ژانویه امسال  تا پیش از عرضه مدل «3»، 54 درصد افزایش داشته  و ارزش سهام این شرکت در حال حاضر بیش از رقبای سنتی آن  مانند جنرال موتورز و فورد است.

تاکنون، تسلا به عنوان یک تولید کننده اتومبیل‌های لوکس الکتریکی شناخته می‌شده، که مدیر اجرایی آن به طور منظم با طرفدارانش در حساب توییتر خود ارتباط برقرار می کند.این شرکت در حاضر در تلاش برای به دست آوردن بازار مشتریانی است که قادربه پرداخت چند هزار دلار بیشتر نسبت به سایر اتومبیل‌های متوسط در بازار آمریکا می‌باشند .

مدل 3 بخشی از طرح گسترده‌تر« ماسک» برای تاسیس یک شرکت انرژی پاک است که کامیون‌های نیمه الکتریکی، سیستم‌های انرژی خورشیدی و سیستم‌های ذخیره سازی انرژی با باتری‌های بزرگ را ارائه می دهد.

 

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More