شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تکمیل مسکن مهر؛ دولت روحانی با سپاه قرارداد امضا کرد

 

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران، خبر داد که براساس برنامه‌ریزی این وزارت‌خانه تا پایان سال ۹۹ در ایران ۹۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

او گفت که برای حل مشکلات مربوط به «تاسیسات زیربنایی هم قراردادی با قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران» منعقد شده است.

به گزارش تسنیم، اسلامی در جریان یک نشست، خبر داد که دولت روحانی «با کفایت مسکن مهر را دنبال» خواهد کرد. او گفت که در حال حاضر این وزارت‌خانه برنامه‌ریزی کرده است که «ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، بافت‌های فرسوده و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت» آغاز شود.

به گفته وزیر راه با حساب کردن ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر که نیمه‌تمام‌اند، تا پایان سال ۹۹ بیش از ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران ساخته خواهد شد.

سخنان اسلامی درباره تکمیل و تحویل واحدهای پروژه مسکن مهر در حالی بیان می‌شود که در دولت روحانی نظرات مختلفی نسبت به این پروژه وجود داشت. از جمله عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی، چند ماه پیش در جریان مراسم تودیع خود این پروژه را یک «سیاست سراسر اشتباه» توصیف کرده و گفته بود در طول دوران وزارت خود: «ضمن وقت گذاشتن زیاد و پیگیری کردن کار، بخش زیادی از کار مسکن مهر را انجام دادم، اما یک مورد  مسکن مهر را هم افتتاح نکردم.»

ساخت پروژه مسکن با انتقاد حسن روحانی هم مواجه شده بود. او چند ماه پیش این پروژه را «ساختن مسکن از جیب مردم» توصیف کرده و گفته بود که برای این پروژه «۴۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی گرفته شد و به بخش مسکن آمد و در نتیجه حدود ۳۰ درصد تورم ایجاد کرد.»

پروژه مسکن مهر از جمله پروژه‌هایی بود که در دولت محمود احمدی‌نژاد و از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. هدف اولیه این طرح امکان خانه‌دار شدن افرادی بود که تمکن مالی لازم برای خرید خانه را ندارند.

با این حال طی سال‌های گذشته اخبار مختلفی از نبود تاسیسات مختلف در پروژه‌های این طرح، مشکلات ساختما‌ن‌ها و غیره منتشر شده است.

در جریان زلزله سال گذشته کرمانشاه، اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی اعلام کرده بود، که «بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله استان کرمانشاه متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است».

زمستان سال ۹۵ هم قائم مقام وقت وزیر راه و شهرسازی، گفت «بخش عمده‌ای از طرح مسکن مهر با مشکلاتی روبه‌رو است که نیاز به رسیدگی در دادگاه‌ها دارد و بخشی هم فاقد مشتری هستند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More