شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مدیرعامل سایپا: خودرو‌سازان زیان‌ده هستند

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروسازان با زیان محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند،گفت اگر نگاهی به تابلوهای بورس بیندازید مشخص می‌شود که این زیان وجود دارد و بی‌خود نیست که اعلام می‌کنیم در حال زیان‌دهی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدرضا سروش دوشنبه ۱۷ دی ماه در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران همچنین تاکید کرد که باید قیمت خودروها هرچه زودتر اعلام شود که مردم و خودروسازان از بلاتکلیفی در بیایند.

وی درباره علت تاخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به مردم، نیز گفت «همه می‌دانیم که شرایطی برای ایران به وجود آمده که همه شرکای خارجی ما از کشور خارج شده‌اند، بنابراین باید به خودروسازان هم حق داد که قدری تاخیر در تحویل خودروهایشان به وجود بیاید».

در همین زمینه سایت «اقتصاد آنلاین» نیز از قول سروش گزارش داده است که «عملیات خودروسازی سایپا طی ۹ ماه اخیر با زیان اساسی مواجه بوده و ادامه این روند شرکت را دچار بحران جدی خواهد کرد، بنابراین اصلاح قیمت‌ها ضرورت اساسی است.»

وی گفت پیش‌بینی‌ها به گونه‌ای است که قیمت‌ها به صورتی افزایش یابد که منافع مشتریان نیز لحاظ شود و جذابیت برای آنها وجود داشته باشد.

آقای سروش گفت از مردم برای اینکه مجبوریم از «گزینه‌های دیگر برای جایگزینی خودرو» استفاده کنیم و محصول دیگری به آنها تحویل دهیم «عذرخواهی می‌کنیم».

وی گفت که تمهیداتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت اندیشیده شده تا بتوانیم خودروهایی دیگری را به عنوان خودروهای جایگزین به مردم معرفی کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به اینکه برخی از خودروهایی که با تاخیر در تحویل مواجه شده‌اند کاملا بومی‌سازی شده و قبل از این ادعا شده بود که ۱۰۰ درصد در داخل تولید می‌شوند، بنابراین نباید این مشکل به وجود بیاید، تصریح کرد که بدون شک خودروهای گروه تیبا و پراید با درصد ساخت بالایی در کشور تولید می‌شود و خودرو کاملا ایرانی است. به عنوان خودروساز همه قطعات مورد نیازمان را از قطعه‌سازان تامین می‌کنیم و آنها نیز به مواد اولیه‌ و قطعاتی نیاز دارند که بخشی از آن از خارج از کشور تامین می‌شود.

سروش در ادامه اظهار داشت که گروه خودروسازی سایپا بخش عمده‌ای از نیازهای خود را از قطعه‌سازان داخلی تهیه می‌کند، اما این قطعه‌سازان قطعا نیاز ارزی دارند و در این زمینه هم با مشکلاتی مواجه شده‌اند و تاخیر در تحویل خودروها عمدتا به این مساله برمی‌گردد.

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از آغاز امسال تا پایان آذرماه ۷۶۳ هزار و ۵۱۹ دستگاه خودرو در کشور تولید شده که در همسنجی با پارسال ۳۱ درصد کاهش داشته است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More