شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بمب‌گذار نشویل شناسایی شد

مقامات دولتی در آمریکا روز یک‌شنبه اعلام کردند که آنتونی کوین وارنر، بمب‌گذار روز کریسمس در مرکز شهر نشویل، در جریان این انفجار خود را نیز منفجر کرده و کشته شده است. به گفته این مقامات به نظر می‌رسد که او تنها عمل کرده اما هنوز انگیزه بمب‌گذاری انتحاری او مشخص نیست.

بازپرسان پرونده با توجه به نتایج بررسی دی‌ان‌ای و شواهد دیگر ارتباط آنتونی کوین وارنر با انفجار در نشویل را مشخص کردند اما گفتند که هنوز انگیزه‌ خودکشی مشخص نشده است. همچنین با توجه به شواهد مختلفی که در دست بود، بازرسان به این نتیجه رسیده‌اند که بجز وارنر، فرد دیگری در انفجار نقش نداشته است.

جان دریک، رییس پلیس نشویل گفت که این شهر امن است و «هیچ تهدیدی علیه این شهر وجود ندارد.»

مقامات گفته‌اند که آنتونی کوین وارنر ۶۳ ساله ، تا قبل از انفجار کریسمس برای پلیس فردی شناخته شده نبود. سوابق عمومی وارنر نشان می دهد که او سابقه کار با وسایل الکترونیکی و دزدگیر را داشته و همچنین مدتی به عنوان مشاور کامپیوتری در یک بنگاه مسکن در نشویل کار کرده است.

مقامات گفته‌اند که شناسایی وارنر با چندین مدرک مهم از جمله دی‌ان‌ای یافت شده در محل انفجار بوده است. بازرسان پرونده قبلا فاش كرده بودند كه بقایای پیکر یک فرد در نزدیكی محل انفجار پیدا شده است.

یک منبع آگاه به آسوشیتدپرس گفت که ماموران فدرال در حال بررسی احتمالات مختلف درباره انگیزه احتمالی این انفجار هستند و چندین نظریه را دنبال می‌کنند که از آن جمله احتمال هدف قرار گرفتن ساختمان شرکت مخابراتی ای‌تی‌ان‌تی در این انفجار است.

روز قبل نیز بازپرس‌های امنیتی پرونده انفجار نشویل، عنوان کرده بودند که به نظر می‌رسد این انفجار یک بمب‌گذاری انتحاری و اقدامی برای خودکشی بوده است. 

پیش از این نیز  بازرسان پرونده انفجار در نشویل،مشغول  بررسی سرنخ رسیده در این ماجرا  بودند و ماموران اف‌بی‌آی خانه یک مظنون احتمالی را بازرسی کرده بودند.

روز شنبه ششم دی ماه، آنتونی کوین وارنر، شهروند ۶۳ ساله ساکن نشویل برای اولین بار به عنوان یکی از مظنونین انفجار روز کریسمس در این شهر معرفی شد. به گزارش پلیس این فرد اتومبیلی داشته که مشابه وسیله نقلیه منفجر شده است و اف‌بی‌آی نیز خانه آن را بازرسی کرد. 

روز جمعه، در نشویل انفجاری در یک خیابان خلوت رخ داد. پیش از انفجار صدای یک هشدار ضبط شده منتشر می‌شد که از مردم و کسانی که در نزدیکی محل بودند می خواست که محوطه را تخلیه کنند.

پیش از این اف‌بی‌آی اعلام کرده بود كه تعدادی از «افراد مظنون» در رابطه با این حادثه  را بررسی کرده است.

مقام‌های اف‌بی‌آی همچنین تاکید کردند که هیچ وسیله انفجاری دیگری پیدا نشده، بنابراین تهدیدی در منطقه وجود ندارد. بر اساس این گزارش، بازرسان پرونده، به حدود ۵۰۰ سرنخ  دست پیدا کرده‌اند و در حال بررسی آن هستند.

داگلاس کورنسکی ، نماینده ویژه اف‌بی‌آی در ممفیس، بعد از ظهر شنبه طی یک کنفرانس خبری گفت: «تحقیقات مدتی طول خواهد کشید. اما تیم تحقیقاتی ما از زیر سنگ هم شده خواهد فهمید چه کسی و چرا این کار را کرده است.»

جیسون پک، مامور ویژه اف‌بی‌آی هم خبر داد که بازرسان چندین آژانس تحقیقاتی فدرال و محلی به خانه‌ای در آنتیوچ، در حومه نشویل رفته بودند. ماموران فدرال در اطراف این محل دیده شدند که خانه و حیاط آن را جستجو می‌کردند.

یکی از مقامات هم به شرط ناشناس ماندن نامش به آسوشیتدپرس گفت که بازرس‌ها، شخصی را که با این ملک در ارتباط است به عنوان «مظنون» در نظر می‌گیرند.

این انفجار موجب قطعی سیستم‌های ارتباطی نشویل و سیستم‌های اضطراری پلیس در تنسی، کنتاکی و آلاباما و همچنین خط تلفن کووید-۱۹ نشویل و تعدادی از سیستم‌های ارتباطی بیمارستانی به دلیل آسیب دیدگی دفتر مرکزی شبکه مخابراتی ای‌تی‌اند‌تی ( AT&T ) از سرویس خارج شدند.

داگلاس کورنسکی، نماینده ویژه اف‌بی‌آی در پاسخ به این سوال که آیا ساختمان ای‌تی‌اند‌تی می‌تواند هدف احتمالی انفجار باشد، گفت: «ما هر انگیزه احتمالی را بررسی خواهیم کرد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More