شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بیش از ۵۵۰ کشته و زخمی در حمله تروریستی لاس وگاس/ داعش مسؤولیت را بر عهده گرفت

 

حمله فردی مسلح، به شرکت کنندگان یک کنسرت موسیقی کانتری که در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا برگزار می‌شد، دست کم ۵۹ کشته و بیش از ۵۲۷ زخمی بر جای گذاشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، این تیراندازی در ساعت ۲۲:۴۵ روز یکشنبه ۹ مهرماه صورت گرفته است و گروه دولت اسلامی (داعش)، در وبسایت خبری این گروه (اعماق)، مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته  است.

این حادثه مرگ‌بارترین حادثه تیراندازی در آمریکا، پس از حمله تروریستی به کلوپی شبانه در اورلاندوست که ۴۹ کشته بر جای گذاشت.

استفن پَدوک، مهاجم  ۶۴ ساله آمریکایی، پس از این حمله که از اتاقی در طبقه ۳۲ هتل مقابل این کنسرت صورت  گرفت، خودکشی کرد.

استفن  پدوک، ۶۴ ساله، در سال ۲۰۱۵ و در آستانه بازنشستگی، برای دستیابی به یک زندگی آرام اقدام به خرید خانه‌ای دو طبقه در شهرک بازنشستگان و در نزدیکی کازینوی مورد علاقه‌اش در شهر مِسکیت در فاصله ۱۳۰ کیلومتری لاس‌وگاس کرد. از این شهر تا محل حادثه تیراندازی در لاس‌وگاس تنها یک ساعت رانندگی است.

سوابق او نشان می‌دهد که در چند سال گذشته در حاشیه غربی آمریکا زندگی می‌کرده و همچنین   چند سال در کالیفرنیا و چند سال در نقاط مختلف ایالت نوادا سپری کرده است.

او دارای گواهینامه خلبانی بوده و حداقل یک هواپیمای یک موتوره به نام او ثبت شده است.

شهر مسکیت، شهر ی کویری و کوچک است که محبوب گلف بازان و قماربازان است و در مرز ایالت آریزونا و نوادا قرار دارد.  استفن بدوک در سال‌های اخیر مجرد بوده و هیچ گونه سابقه کیفری ندارد.

پلیس لاس‌وگاس، از اتاق محل سکونت پدوک که در طبقه سی و دوم هتل قرار دارد و از روز پنج‌شنبه در اختیار او بوده، بیش از ۱۰ اسلحه به دست آورده است.

 

 

به گزارش رویترز، کلانتر جوزف لومباردو، از اداره پلیس متروپولیتن لاس وگاس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که پدوک اهل لاس وگاس بوده و در این حمله به تنهایی حضور داشته است، ولی مقامات در جستجوی زنی آسیایی هستند که به گفته پلیس در این حمله همراه او بوده است.  

پلیس لاس‌وگاس در حساب کاربری توئیتر خود تصویری از زن مظنون را که هم‌اتاقی مهاجم بوده، منتشر کرده و از مردم خواسته است تا در صورت مشاهده و یا داشتن هرگونه اطلاعی از او با اداره پلیس لاس‌وگاس  تماس بگیرند.

 

 

صدها نفر از شرکت‌کنندگان در کنسرت، پس‌از فرار از محوطه کنسرت، در خیابان‌های اطراف و منازل مسکونی پنهان شده‌اند.

در حدود ۲۲ هزار نفر در این کنسرت شرکت داشته‌اند.

پلیس لاس وگاس شایعات مبنی بر تیراندازی‌های دیگر در این منطقه را رد کرده است.

در این حمله یک افسر پلیس که در خارج از ساعات کاری بوده نیز کشته شده است.

 

 

به گفته شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی، این تیر اندازی در آخرین شب از جشنواره سه روزه‌ای صورت گرفته که هزاران نفر در آن شرکت داشتند.

به هیچ یک از خوانندگان این کنسرت آسیبی نرسیده است.

این حادثه دلخراش، یادآور تیراندازی در یک کنسرت راک در پاریس است که در سال ۲۰۱۵ باعث کشته شدن بیش از ۸۹ نفر شد.

 

 

 

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز صبح روز دوشنبه، تنها ساعاتی پس از این حمله، طی سخنانی در نشست خبری در کاخ سفید گفت: « در لحظات وحشت و حادثه، مردم آمریکا متحد خواهند بود ، همانگونه که همیشه بوده‌اند. اتحاد ما،  با این اعمال شیطان‌صفتان شکسته نخواهد شد. خشونت، نمی‌تواند پیوند ما با یکدیگر را بشکند. من و ملانی، برای از دست رفتگان و زخمی‌های این حادثه دعا می‌کنیم. ما برای وحدت و صلح برای تمام ملت آمریکا دعا می‌کنیم.»

 

دونالد ترامپ در نشست خبری مربوط به تیراندازی در لاسوگاس

 

ترامپ در جریان این سخنرانی اعلام کرده است که روز چهارشنبه به لاس‌وگاس خواهد رفت.

او گفت که تمام ملت می‌بایست با یکدیگر متحد باشند.هرچند خشم بسیاری، ناشی از کشتار بیرحمانه شهروندانمان احساس می‌شود، این عشق ماست که امروز ما را به یکدیگر پیوند داده و همواره خواهد داد.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More