شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جزئیات حملات موشکی به مواضع حکومت سوریه

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا طی گزارشی جزئیاتی را درباره حملات نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه، علیه مواضع حکومت سوریه در پاسخ به حمله شیمیایی دوما منتشر کرد.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه در روز شنبه ۲۵ فروردین، مراکز تحقیقات شیمیایی در دمشق و حمص هدف حملات موشکی قرار گرفته‌اند. منطقه برزه دمشق و محوطه فرودگاه برزه، محوطه فرودگاه بین‌المللی دمشق، و پایگاه‌های نظامی وابسته به «گارد ریاست جمهوری» و نیز لشکر چهارم، از جمله مکان‌های مورد حمله در سوریه هستند.

رامی عبدالرحمن در گفت‌وگو با تلویزیون الحدث، گفت که بسیاری از مکان‌های مورد هدف، دو روز پیش به دستور مقامات سوریه، تخلیه شده بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما گفته که حملات موشکی بیشتر مراکز تحقیقات نظامی و محوطه‌های فردوگاه‌ها را هدف قرار داده است.

ارتش سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۱۰ موشک در این حمله شلیک شده و به زخمی شدن صرفا ۳ نفر انجامیده است. 

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا، با انتشار گزارشی، گفته که مراکز تحقیقات شیمیایی در برزه دمشق، و دو مرکز انبار سلاح شیمیایی در حمص، مورد هدف قرار گرفتند.

در همین حال، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به مواضع دولتی در سوریه شلیک شده است. یک مقام فرانسوی مرتبط با دفتر ریاست‌جمهوری همچنین گفت که در حملات فرانسه به سوریه از جنگنده‌های رافائل، میراژ  ۲۰۰۰ و آواکس و نیز کشتی‌های جنگی استفاده شده است.   

تلویزیون سی‌ان‌ان آمریکا نیز خبر داد که در حملات بامداد امروز علیه مواضعی در سوریه، یک کشتی جنگی آمریکا و نیز جنگنده‌های این کشور، شرکت کردند. به گفته سی‌ان ان، بمب‌های از نوع ب-۱ در این حملات به کار گرفته شد.

خبرگزاری رویترز نیز، به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که نیروهای این کشور در حملات خود علیه رژیم سوریه از موشک‌های توماهاک استفاده کردند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع بریتانیا نیز با انتشار بیانیه‌ای، حملات علیه سوریه را «موفقت‌آمیز» خواند.

بریتانیا گفته که در عملیات نظامی این کشور در سوریه، چهار جنگنده از نوع «ترنادو جی آر ۴» شرکت کردند.

بیانیه بریتانیا گفته که چهار جنگنده این کشور، موشک‌هایی از نوع «استورم شادو» علیه یک پایگاه نظامی در ۲۴ کیلومتری غرب شهر حمص، شلیک کردند.

تلویزیون روسیا الیوم وابسته به مسکو، گفته که حملات هوایی کشورهای غربی،  ۹ موضع در دمشق و نزدیکی حمص سوریه را هدف قرار داد. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More