شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حزب افراطی آلمان دفاع از موجودیت اسرائیل را زیر سئوال برد

 

حزب دست ‌راستی و افراطی 'بدیل برای آلمان' که پس از انتخابات اخیر در کشور به سومین حزب بزرگ آن تبدیل شده است دفاع از موجودیت اسرائیل را زیر سئوال برد.

وب‌سایت روزنامه آلگمانیه در شماره روز پنجشنبه ششم مهرماه خود در این باره می‌نویسد: «رهبر حزب دست راستی 'بدیل برای آلمان' پرسیده است چرا موجودیت اسرائیل باید یک موضوع مربوط به منافع ملی آلمان باشد؟»

الکساندر گالند می‌گوید: «اگر موجودیت اسرائیل قرار است بخشی از منافع ملی آلمانی‌ها باشد پس بنابراین ما باید آماده باشیم تا سربازان آلمانی را برای دفاع از کشور یهودی به اسرائیل بفرستیم.»

گالند سپس در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگمانه زایتونگ گفته است: «جامعه آلمان واقعاً نمی‌تواند بفهمد که اهمیت این مسأله (دفاع از موجودیت اسرائیل) برای ما چیست؟ یعنی اگر قرار است ما به این موضوع پای‌بند باشیم سربازان ما باید در کنار سربازان اسرائیل بجنگند و بمیرند.»

با این حال الکساندر گالند در یک مصاحبه مطبوعاتی پس از پیروزی حزب خود در کسب یک سوم آرای انتخابات اخیر در آلمان گفت که کشور اسرائیل نباید هیچ بیمی از حضور حزب او در صحنه سیاست آلمان داشته باشد.

وی در این باره گفته است: «در حزب ما و در برنامه کار ما هیچ امری که بتواند به زندگی یهودیانی که در آلمان زندگی می‌کنند آسیب برساند وجود ندارد.»

شارلوت نابلوک از رهبران یهودی در آلمان در واکنش به پیروزی حزب 'بدیل برای آلمان' در انتخابات اخیر گفته است: «حضور آنها یک کابوس واقعی است. آنها چهره آلمان را در جهان خدشه‌دار می‌کنند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More