شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درگیری شدید در عدن یمن به کشته شدن ۳۶ نفر انجامید

 

درگیری‌ها میان جدایی‌طلبان جنوب یمن و نیروهای دولتی در عدن روز دوشنبه نهم فرودین‌ماه ادامه یافت.

این درگیری‌ها در روز دوم با استفاده از تانک و توپخانه سنگین به مرحله شدیدتری کشیده شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که طی دو روز گذشته، ۳۶ نفر از نیروهای دو طرف کشته شدند.

این درگیری که روز یکشنبه با تظاهرات جدایی‌طلبان، علیه دولت عبدربه منصور هادی آغاز شد، در روز نخست، به کشته شدن ۱۵ نفر از نیروهای دو طرف انجامید.

صلیب سرخ جهانی، شامگاه دوشنبه گزارش داد که «درگیری‌ها در عدن، طی دو روز گذشته، ۳۶ کشته و ۱۸۵ زخمی برجای گذاشته است».

درگیری‌های جدید در عدن میان نیروهای معروف به «کمربند امنیتی» وابسته به جدایی‌طلبان و ارتش دولتی تحت رهبری عبدربه منصور هادی، به پیچیدگی‌های بحران در یمن افزوده است.

جنگ در یمن بین حوثی‌ها حمایت شده از ایران و نیروهای وابسته به دولت قانونی به رهبری منصور هادی که از پشتیبانی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برخودار است، در دیگر مناطق این کشور، به شدت ادامه دارد.

منابع امنیتی شامگاه دوشنبه گفته‌اند که نیروهای جدای‌طلب در دو کیلومتری قصر ریاست پیش رفتند و دو پادگان نزدیک به فرودگاه این شهر را به تصرف خود درآوردند.  

با افزایش درگیری‌ها در عدن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، به گفت‌وگو میان دو طرف فراخواند و از دولت قانونی یمن خواست که به خواسته‌های جدایی‌طلبان در بزرگترین شهر جنوب یمن، گوش کند.

سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی گفت:« ائتلاف از فرزندان عدن می‌خواهد با دولت قانونی گفت‌وگو کنند، همچنین دولت نیز به درخواست‌های مردم عدم مورد توجه قرار دهد».

روز یکشنبه عبدربه منصور هادی رئیس جمهور قانونی یمن، با انتشار بیانیه‌ای، از نیروهای تحت امرش در عدن خواسته بود که فورا جنگ را متوقف کنند. دولت یمن گفته که «درگیری در عدن، به سود حوثی‌های وابسته به ایران خواهد بود».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More