شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سریال تاج عنوان بهترین سریال هفتاد و سومین دوره جایزه امی را کسب کرد

در جریان برگزاری هفتاد و سومین دوره مراسم اعطای جوایز امی،‌ «تاج» با دریافت هفت جایزه عنوان بهترین سریال درام و «تد لاسو» عنوان بهترین سریال کمدی را از آن خود کردند.

مراسم امسال حضوری و تنها با  ۵۰۰ مهمان  روز یکشنبه در لس‌آنجلس برگزار شد. مهمانان برای ورود به این مراسم  باید گواهی واکسیناسیون کرونا و یا نتیجه منفی تست کوویدـ۱۹ را نشان می‌دادند. با این حال، ماسک نزدن اغلب مهمانان مراسم با واکنش تند کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

اولیویا کلمن و جاش او‌کانر، به‌ترتیب برنده بهترین بازیگر نقش اول زن و بازیگر نقش اول مرد هفتاد و سومین مراسم اعطای جوایز «امی»، برای بازی در سریال «تاج» شدند. کلمن در این سریال نقش ملکه الیزابت دوم و اوکانر، نقش چارلز، ولیعهد بریتانیا، را بازی می‌کند. 

جایزه بهترین کارگردانی به جسیکا هاپز و  بهترین فیلمنامه سریال درام به پیتر مورگان برای سریال «تاج» رسید.

دو جایزه بازیگر نقش مکمل زن و نقش مکمل مرد نیز به ترتیب به جیلین اندرسون در نقش مارگارت تاچر، نخست وزیران اسبق بریتانیا و  توبیاس منزیس در نقش پرنس فیلیپ، همسر ملکه الیزابت برای بازی در این سریال رسید. 

در نهایت بهترین سریال درام  هفتاد و سومین دوره مراسم اعطای جوایز «امی» نیز از آن سریال «تاج» شد. 

در هفتاد و سومین مراسم اعطای جوایز امی نیز سریال کمدی «تد لاسو» برنده بهترین سریال کمدی جوایز «امی» شد.

جیسون سودیکیس، بازیگر مرد این سریال نیز جایزه بهترین بازیگر کمدی را از آن خود کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن سریال کمدی به جین اسمارت برای بازی در «هکس» رسید.

جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه سریال کمدی نیز به لوسیا آنیالو   برای سریال «هکس» بود.

«گامبی وزیر» جایزه بهترین سریال کوتاه را از آن خود کرد. اسکات فرانک، کارگردان این سریال نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی سریال کوتاه شد.

«گامبی وزیر» درباره زندگی دختر یتیم جوانی به نام بث هارمون است که زندگی‌اش پس از کشف استعدادش در شطرنج دگرگون و تبدیل به یکی از بهترین شطرنج‌بازان تاریخ می شود.

کیت وینسلت نیز برای بازی در «مر اهل ایست‌تاون» برنده بهترین بازیگر زن سریال کوتاه و ایوان مک‌گرگور، بهترین بازیگر مرد برای نقش‌آفرینی در سریال کوتاه «هالستون» شد. 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More