شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چینی‌ها عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی را متوقف کردند

 

چینی‌ها به بهانه‌ بدی شرایط جوی و انفجار متوسطی که بر روی عرشه نفتکش سانچی اتفاق افتاده، عملیات اطفای حریق را متوقف کرده و منتظر بهبود شرایط جوی شده‌اند.

محسن بهرامی، سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی با تایید خبر توقف عملیات اطفای حریق از سوی چینی‌ها گفت: «ما به شدت پیگیر هستیم که هر چه سریع‌تر عملیات خاموش کردن آتش شروع شود، ولی فعلا شرایط به این شکل است.»
سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی با بیان اینکه چینی‌ها اقدامات ریسک‌پذیر را انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: «آنچه مدنظر ماست، اقدامات موثر جهت خاموش کردن هر چه سریع‌تر آتش است، اما فعلا چینی‌ها به رغم اینکه از صبح کار را خوب شروع کردند، اکنون متاسفانه همکاری نمی‌کنند.»

سخنگوی کمیته اضطرار سانچی یادآور شد که در حال حاضر منطقه تحت کنترل چینی‌هاست و اختیار و حاکمیت در دست آنهاست در نتیجه امکان ورود مستقیم به عملیات از سوی نیروهای ایرانی وجود ندارد .
کاپیتان بهرامی درباره نیروهای کمک رسان ایرانی تصریح کرد: «از نیروی دریایی ارتش نیز درخواست کردیم که به منطقه اعزام شوند و در حال حاضر مشغول رایزنی با آنها هستیم.»
بهرامی تصریح کرد: «نفرات ما در دفتر MRCC شانگهای مشغول اعمال فشار بر چینی‌ها هستند که هر چه سریعتر دوباره عملیات اطفای حریق را آغاز کنند.»

او در ادامه گفت: «اگر بخواهیم کشتی ایرانی گسیل کنیم ۱۵ روز زمان می‌برد، اما طبق قراردادی که با ژاپنی‌ها بسته‌ایم یک واحد آتش‌خوار که ظرفیت حمل ۸۰ هزار لیتر محصول شیمیایی اطفاء حریق دارد فردا صبح به منطقه خواهد رسید.»

بهرامی درباره تعداد دریانوردان حبس شده در نفتکش گفت: «از نفرات داخل نفتکش خبری نیست ما منتظریم که شرایط کشتی بهتر شود تا شرایط اعزام نفرات جستجوگر به نفتکش فراهم شود.»
او درباره انتشار خبرتداوم آتش تا یک ماه آینده از سوی رسانه کره‌ای توضیح داد که این اظهارنظرها گمانه‌زنی و برآوردهایی است که کارشناسان دارند و بر اساس تجربیات خود اعلام می‌کنند که تمامی محموله باید تا انتها بسوزد تا آتش خاموش شود اما ما بنا نداریم که این اتفاق بیفتد و درخواست و فشار ما این است که هر گونه اقدامی جهت اطفا انجام شود چرا که این کار شدنی است.

او همچنین درباره اعزام خانواده‌های کارمندان نفتکش سانچی به محل حادثه نیز گفت که به تعدادی از خانواده‌هایی که خیلی مصر بوده‌اند، پیشنهاد داده شده تا به شانگهای اعزام شوند، اما فعلا خودشان تشخیص دادند تا روشن شدن وضعیت و اینکه شرایط دریانوردان مفقودی به شکلی است و کجا هستند، سفری نداشته باشند. در هر صورت ما موافقت کردیم، تعدادی را اعزام کنیم و در این رابطه منعی وجود ندارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More