شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک زن ایرانی‌تبار شرکت یوتیوب را به گلوله بست

 

یک زن ایرانی، دفتر مرکزی یوتیوب در شمال ایالت کالیفرنیا را سه‌شنبه ۱۴ فروردین به گلوله بست که به دنبال آن ۳ نفر از کارکنان این شرکت زخمی شدند.

به گفته مقامات آمریکایی، این زن ایرانی به نام نسیم نجفی اقدم، ۳۹ ساله ، پس از تیراندازی، خود را نیز با شلیک گلوله کشته است.

به گزارش بی‌بی‌سی‌ جهانی، پدر این دختر ایرانی قبل از تیراندازی به پلیس هشدار داده بود.

در حال حاضر سه زخمی این حادثه در بیمارستان عمومی سافرانسیسکو تحت درمان هستند.

تاد شرمن، یکی از مدیران این شرکت در توییتر خود نوشته  که با شنیدن صدای دویدن مردم، ابتدا فکر کردم که زلزله شده، ولی بعد از آن متوجه شدم که تیراندازی شده است.

یک از مجروحان که ۳۶ سال سن دارد در شرایط وخیمی است.

دکتر آندره کمپبل، جراح بیمارستان عمومی سانفراسیسکودر یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که هر سه نفر در اثر شلیک گلوله زخمی شده و هوشیارند.

طبق گفته پلیس این حادثه ارتباطی به حمله تروریستی ندارد.

شرکت یوتیوب چندی پیش اقدام به بستن صفحه این زن ایرانی به نام «نسیم سبز» کرده بود.

 

  • نسیم نجفی‌اقدم

با جستجوی نام نسیم نجفی‌اقدم در شبکه یوتیوب، ویدیوهایی از او در خصوص ورزش ، برنامه غذایی گیاهخواری و زندگی سالم  دیده می‌شود.

او با تولید و انتشار ویدیوهایی در این شبکه پربیننده، ضمن کسب درآمد از محل انتشار این ویدیوها، به تبلیغ شیوه‌های سالم زندگی نیز می‌پرداخت. ویدیوهای او روی یوتیوب حاوی شیوه‌های گیاه‌خواری، رقص‌های متحرک، ورزش و دیگر توصیه‌ها برای مخاطبانش است.

او به سه زبان فارسی، آذری و انگلیسی برنامه‌های خود را منتشر کرده است.

نسیم در ویدیویی که اخیرا روی یوتیوب منتشر کرده، به وضوح با انتقاد شدید از مسئولان این شبکه اینترنتی می‌گوید که یوتیوب علیه او تبعیض قایل شده و برخی تولیدات او را فیلتر (سانسور) کرده است.

 

 

 

او در این ویدیوی انتقادی به وضوح می‌گوید که رشد هر فردی در یوتیوب در دست گردانندان آن است و نه صاحبان اکانت‌ها و به مخاطبان خود توصیه می‌کند که در مورد زندگی خود چیزی نگویند چرا که سانسور می‌شوند.

او می‌گوید که فیلترینگ یوتیوب روی تولیدات او باعث شده که او بیشتر مخاطبانش را از دست دهد.

به دنبال حمله نسیم به دفتر اصلی یوتیوب در کالیفرنیا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی یک پیام توییتری ضمن تایید خبر با قربانیان این حادثه اظهار همدردی کرد.

 

 

اسماعیل نجفی اقدم، پدر مهاجم، که در کالیفرنیا زندگی می‌کند در مورد انگیزه حمله مسلحانه نسیم به دفتر یوتیوب گفته که« دخترش  به دلیل خشم از یوتیوب برای عدم پرداخت به او بابت فعالیت اکانتش، به دفتر یوتیوب حمله مسلحانه کرده است».

پلیس اما اعلام کرده که تحقیقات در زمینه انگیزه و دلایل انجام این حمله همچنان ادامه دارد.

 

  • گزارشی از کامیار بهرنگ ایران اینترنشنال:

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More