شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۱۰۰ کشته و زخمی در پی دو انفجار جداگانه در بغداد

 

منابع پزشکی و امنیتی در عراق، روز سه شنبه نهم خرداد، گزارش دادند که در پی دو انفجار جداگانه در بغداد پایتخت این کشور، ۲۰ تن کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.  

خبرگزاری رویترز گزارش داد که انفجار نخست که به‌وسیله دو خودروی بمبگذاری شده در منطقه الکراده بغداد اتفاق افتاد، ۱۳ کشته و ۴۰ زخمی بر جای گذاشت.

گروه تروریستی داعش، با انتشار بیانیه ای، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

 

خودروی بمبگذاری شده در منطقه الکراده بغداد

 

چند ساعت پس از این حادثه، یک انفجار دیگر در نزدیکی اداره بازنشستگی، پایتخت عراق را لرزاند که در پی آن ۷ تن کشته و ۳۸ نفر زخمی شدند.

این انفجار خسارات زیادی را به مغازه‌های محل حادثه وارد کرده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار دوم را به عهده نگرفته است.

اداره بازنشستگی عراق در بغداد، روزانه شاهد تردد صدهها بازنشسته عراقی و قربانیان حوادث تروریستی در این کشور، جهت دریافت حقوق ماهانه است.

گفتنی است که در ژوئیه ۲۰۱۶، در نتیجه انفجار یک کامیون بمبگذاری شده در منطقه الکراده بغداد، ۳۲۴ نفر جان خود را از دست دادند.

نیروهای امنیتی عراق در حال مبارزه برای آزادسازی کامل شهر موصل در شمال بغداد از اشغال گروه داعش هستند.

در همین حال، درگیری میان نیروهای عراقی و گروه داعش در بخش غربی موصل ادامه دارد. ارتش عراق روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها پنج درصد از خاک موصل در دست داعش باقی مانده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More