شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادعای بازشماری صندوق‌های رأی شورای شهر تهران رد شد

 

مهدی چمران از توافق صورت گرفته برای بازشماری ۱۰ درصد از صندوق‌های اخذ رای در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر خبر داد.
به گزارش مهر، مهدی چمران در جریان چهلمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها که امروز چهارم خرداد برگزار شد، گفت: «طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری تهران قرار است ۱۰ درصد از آراء بازشماری شود».
رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین با اشاره به تخلفات صورت گرفته در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: «حدود ۲۰۰ گزارش مبنی بر تخلف در انتخابات شورای شهر تهران به فرمانداری ارسال شده است».
چمران تصریح کرد: «برخی از این تخلفات توسط لیست‌های ارائه شده در انتخابات و برخی نیز از کاندیداهای مستقل در انتخابات شورای شهر تهران بوده که تمامی این موارد به صورت مستند در اختیار مسئولان قرار گرفته است».
بنا به گفته عضو اسبق شورای شهر تهران،  بر اساس آخرین رایزنی‌های صورت گرفته بازشمارش آراء به زودی و طی هفته آینده انجام می پذیرد.

در همین رابطه، عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها  ادعای مهدی چمران مبنی بر بازشماری ۱۰ درصد از صندوق‌های اخذ رأی را رد کرد. علیرضا رحیمی در واکنش به سخنان امروز چمران در جمع خبرنگاران، مبنی بر این‌که فرماندار تهران با شمارش ۱۰ درصد صندوق‌های رای موافقت کرده‌است، گفت: « برای بازشماری آرا هیات اجرایی باید تصمیم بگیرد و بعد هیأت نظارت تایید کند».

 رحیمی همچنین خاطر نشان کرد، فرماندار نمی‌تواند به تنهایی در این خصوص تصمیمی بگیرد. من شخصا با فرماندار تهران صحبت کردم و او گفت نه موضوعی را تصمیم گرفته و نه اعلام کرده‌ است و قویا صحبت‌های چمران را تکذیب می‌کنیم.
عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: « برای بازشماری آرا هیات اجرایی باید تصمیم بگیرد و هیات نظارت تایید کند. فرماندار نمی‌تواند به تنهایی در این خصوص تصمیمی بگیرد».
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس همچنین در مورد ادعای امروز چمران گفت: «اصولا افرادی که در انتخابات رای نمی‌آورند مسائلی را مطرح می‌کنند، اما ادعا اگر مستندات نداشته باشد تشویش اذهان عمومی است، آن هم در شرایطی که انتخابات میلیونی برگزار شده‌است. در واقع بعضی از کاندید‌‌ها به جای پیگیری شکایت به دنبال خبرسازی و فضاسازی هستند».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More