شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازماندگان از تحصیل، تا سن زیر ۹سال، در کلاس اول پذیرش می‌شوند

 

نادر جهان‌آرای، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش شهر تهران، از پذیرش کودکان  بازمانده از تحصیل، در پایه اول ابتدایی، تا سن زیر ۹سال، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جهان‌آرای با اعلام این خبر، گفت: «مانعی برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، در آموزش‌وپرورش وجود ندارد و هر زمانی که موانع تحصیلی آن‌ها برطرف شود، می‌توانند به مدرسه بازگردند.

او با اشاره به عوامل بازماندگی کودکان از تحصیل گفت: «علل مختلفی مانع تحصیل کودکان می‌شوند. برخی به علت مشکلات فرهنگی و خانوادگی و فقر، از تحصیل بازمی‌مانند، و تعدادی از کودکان نیز به‌علت معلولیت‌ها، مشکلات فیزیکی، ذهنی و بیماری نمی‌توانند به مدرسه بروند».
او در ادامه گفت: «در برخی از کودکان نیز وجود بیماری، منجربه بازماندن آن‌ها از تحصیل می‌شود، که بدون شک پس از بهبودی، می‌توانند وارد مدرسه شده و به تحصیل ادامه دهند».

به گفته جهان‌آرای، آن دسته از کودکانی که به‌علت بیماری از مدرسه عقب می‌مانند، شاید یک یا دو سال بعد و پس از بهبودی بتوانند وارد مدرسه شوند و با تأخیر، تحصیل را شروع کنند.
جهان‌آرای درباره روند مشارکت آموزش‌وپرورش با سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها در زمینه رفع بازماندگی دانش‌آموزان از تحصیل گفت: «همکاری و تعامل ما با مؤسسات مردم‌نهاد، در بحث کودکان کار و ایتام، فوق‌العاده و بسیار خوب است. این سازمان‌ها، معمولاً از دوره تولد تا شش‌سالگی، کودکان در خانواده‌های آسیب‌دیده را شناسایی کرده‌اند و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند و این حمایت‌ها حتی در دوره ابتدایی ادامه می‌یابد».
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش شهر تهران، درباره دانش‌آموزان غیرایرانی نیزگفت: «محدودیتی در زمینه ثبت‌نام اتباع خارجی وجود ندارد و  در ۱۰ روز منتهی به شروع سال تحصیلی، روند جذب، به‌ویژه در پایه اول خوب بود.  این درحالی‌ است که تعداد اتباع، در منطقه ۱۹ تهران بالاتر است».

چندی پیش، رضوان حکیم‌زاده،‌ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش، از اجرای طرح امکان ادامه تحصیل اتباع افغان بدون شناسنامه خبر داده بود.

به گفته او، با همکاری آموزش‌وپرورش و وزارت کشور، زمینه تحصیل اتباع افغان حاضر در ایران فراهم شده و صرف‌نظر از موقعیت والدین، آن‌ها می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

حکیم‌زاده، با اعلام فراهم کردن دسترسی آسان و همگانی کودکان به فرصت‌‌های آموزشی، گفته بود که از سال جاری، با اجرای طرح صدور کارت حمایت تحصیلی، شرایط استفاده از خدمات آموزشی رایگان، برای کودکان افغان و همچنین کودکان بدون کارت هویت فراهم شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More