شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر نفت از موافقت ایران با کاهش ۱/۲ میلیون بشکه‌ای نفت تولیدی اوپک خبر داد

ایران با کاهش ۱/۲ میلیون بشکه‌ای نفت تولیدی اوپک برای یک دوره ۹ ماهه دیگر موافقت کردند.

وزیر نفت ایران  در حال خروج از  ششمین نشست وزرای اوپک و غیراوپک در وین  باتایید این خبر گفت: « بیانیه تمدید توافق کاهش تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک و غیر اوپک و همچنین منشور همکاری اوپک و غیراوپک مورد تایید ایران قرار گرفت.»

همزمان با این اجلاس سازمان اوپک در اتریش، وزارت نفت ایران نیز توییتر از موافقت ایران با کاهش نفت تولیدی اوپک خبر داده است.

پیش از این،‌ در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در شهر اوزاکای ژاپن، مقامات عربستان‌سعودی و روسیه در مورد عدم افزایش تولید نفت اوپک توافق کرده بودند. 

هفته‌نامه بلومبرگ در همین مورد نوشته که تمدید کردن طرح کاهش تولید برای چهارمین سال نشان‌دهنده آن است که تولیدکنندگان نفتی درگیر فرایند کاهش میزان تاثیرگذاری صنعت رو به رشد آمریکایی شِل در بازار هستند.

پایگاه خبری شانا، متعلق به وزارت نفت ایران،‌ این تصمیم اوپک را بر خلاف خواسته رییس‌جمهوری آمریکا در جهت کاهش قیمت نفت می‌داند. با این حال بعضی از ناظران معتقدند این اقدام منجر به افزایش سهم ایالات‌متحده در بازار جهانی نفت خواهد شد.

رسانه‌ها همچنین نوشته‌اند این توافق اعضای سازمان اوپک بر بازگرداندن قیمت نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت به سمت ۶۰ دلار بر هر بشکه موثر خواهد بود.

خالد فالح، وزیر نفت عربستان‌سعودی در همین مورد اعلام کرده است که تمام کشورهای عضو اوپک‌پلاس این توافق‌نامه را تایید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه‌ خبری تحلیلی نفت‌خبر،‌ عربستان سعودی با هدف کاهش ذخایر نفت خود، بیش از مقداری که متعهد شده بود، میزان تولید خود را کاهش داده است.

 

زنگنه: به دنبال پیداکردن راه‌های صادرات نفت ایران هستیم

وبسایت نفت‌خبر گزارش داده که بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، در اجلاس وین پیشنهاد داد که «اوپک‌پلاس ممکن است به کاهش بیشتر تولید نفت نیاز داشته باشد و محدودیت تولید را به کمتر از 1/2 میلیون بشکه فعلی هم برساند.»

زنگنه می‌گوید ایران روزوشب کار می‌کند تا نفت خود را در میان تحریم‌های غیرمنصفانه و غیرقانونی ایالات‌متحده به فروش برساند.

زنگنه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه بلومبرگ در وین اضافه کرد: «ایران به دنبال آن است که راه‌های صادرات نفت خود را پیدا کند.»

وزیر نفت ایران همچنین به خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی آمریکا گفته است: «تا واشینگتن تحریم‌های نفتی را لغو نکند، ایران مذاکره نخواهد کرد.»

وزرای اوپک‌پلاس منشوری را نیز برای همکاری طولانی‌مدت در جلسه افتتاحیه نشست سه‌شنبه امضا کرده‌اند. بخش‌هایی از این سند با اعتراض نماینده ایران روبه‌رو و سپس اصلاح شد.

پیشتر،‌ حساب توییتری وزارت نفت ایران اعلام کرده بود تهران موافق منشور همکاری مشترک کشورهای عضو و غیر‌عضو اوپک برای کنترل تولید و قیمت نفت در بازار جهانی است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More