شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
با بالارفتن هزینه‌های نظامی و درمانی

کسری بودجه آمریکا در ماه ژوئیه به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید

 

بر پایه داده‌های منتشر شده از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، کسری بودجه دولت فدرال در ماه ژوئیه گذشته به ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه ۲۱ مرداد، به نقل از داده‌های وزارت خرانه‌داری آمریکا نوشت که دولت آمریکا در ماه ژوئیه امسال، ۳۷۱ میلیارد دلار در کل هزینه کرده است که این مقدار ۲۳ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل است.

کسری بودجه سالانه آمریکا ۸۶۷ میلیارد دلار اعلام شده است که این میزان نیز نسبت به سال مالی گذشته افزایش داشته است. در سال مالی گذشته، کسری بودجه دولت فدرال ۶۸۴ میلیارد دلار اعلام شده بود.

افزایش هزینه‌های نظامی و درمانی، از عوامل بالا رفتن کسری بودجه دولت فدرال عنوان شده است. بر پایه گزارش‌های منتشر شده، با بالا رفتن نسبی سن جمعیت در ایالات متحده، هزینه‌های درمانی نیز افزایش یافته است. برای مثال، در ماه ژوئیه ۲۰۱۹، دولت فدرال ۱۱ درصد بیشتر، در مقایسه با سال قبل، به هزینه‌های درمانی اختصاص داده است.

اوایل ماه میلادی اوت سال جاری کنگره آمریکا در دو مصوبه جدید به دولت آمریکا اجازه داد هزینه‌های نظامی و نیز هزینه برخی از برنامه‌های داخلی خود را افزایش دهد.

تقویت بیشتر ارتش از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در جریان کارزار انتخابات سال ۲۰۱۶ بود که سبب بالا رفتن هزینه‌های نظامی ایالات متحده شده است.

در زمستان سال گذشته، در پی مخالفت سنای آمریکا با بودجه درخواستی دولت ترامپ، بخش‌های بزرگی از دولت برای چند هفته تعطیل شدند.

 بر پایه داده‌های منتشر شده، تنها در ماه ژوئیه گذشته، دولت فدرال ایالات متحده ۵۳ میلیارد دلار هزینه‌های نظامی داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال پیش ۱۰ میلیارد دلار بیشتر شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More