شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

«الزنجیلی» موصل آزاد شد؛ دو منطقه دیگر هنوز در دست داعش است

 

رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق، روز شنبه بیستم خرداد اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور، منطقه «الزنجیلی» در غرب موصل را به طول کامل از دست گروه داعش آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جودت در یک بیانیه «فوری» که تلویزیون رسمی  عراق آن را پخش کرد، گفت:« نیروهای پلیس فدرال، منطقه الزنجیلی را به طور کامل آزاد کردند و عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی این منطقه از بمب‌ و مین‌ آغاز کرده‌اند».

وی افزود:« نیروهای پلیس فدرال کارگاه بزرگی را در این منطقه یافته‌اند که تجهیزات ساخت موشک‌انداز و مقادیر زیادی مواد منفجره مورد استفاده موشک‌ها در آن قرار داشت».

با این حال، هنوز منطقه «الشفاء» و بخش‌هایی از منطقه «المدینه القدیمه»  شهر موصل در دست داعش باقی مانده است.

ستوان یکم محمود الخفاجی در این زمینه اظهار داشت:« پلیس فدرال، طی دو هفته گذشته، جهت بازپسگیری منطقه الزنجیلی، درگیری های شدیدی با عناصر تروریستی داعش داشته است».  

وی افزود:« این درگیری ها، خسارت های جانی زیادی را از میان دو طرف در پی داشته است، همچنین صدها غیرنظامی در حین فرار از منطقه توسط تک تیراندازان داعش یا مین ها کار گذاشته شده این گروه، جانشان را از دست دادند».

الخفاجی در ادامه تاکید کرد که نیروهای عراقی، به زودی منطقه «الشفاء» را آزاد و سپس به سمت منطقه «المدینه القدیمه» پیشروی خواهند کرد. «المدینه القدیمه» یکی از پرجمعیت ترین مناطق شهر موصل به شمار می آید.

موصل که پرجمعیت ترین شهر عراق پس از بغداد است، در تابستان ۲۰۱۴، به کنترل گروه تروریستی داعش درآمد. نیروهای عراقی، در اکتبر ۲۰۱۶، بخش شرقی این شهر را آزاد کردند. این نیروها در نوزدهم فوریه گذشته نیز،  عملیات آزاد سازی بخش غربی را آغاز کردند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More