شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ائتلاف بین‌الملل: نیروهای حمایت شده از سوی ایران را پشتیبانی نمی‌کنیم

 

رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف بین‌الملل ضد داعش روز شنبه بیست ودوم مهرماه، گفته که این ائتلاف، هیچ تصمیمی درباره تسلیح یا آموزش نیروهای حشدشعبی عراق ندارد. وی تأکید کرد که ائتلاف ضد داعش نمی‌تواند نیروهای را که از سوی ایران حمایت می‌شوند، پشتیبانی کند.

به گزارش تلویزیون رووداو، دیلون گفته که ائتلاف بین‌الملل، تنها از ارتش عراق حمایت می‌کند و نه حشدشعبی این کشور.  

سخنگوی ائتلاف بین الملل به تلویزیون روودا نزدیک به مقامات اربیل گفته:« نیروهای ما، به آموزش نیروهای پیشمرگه ادامه می‌دهند».

دیلون اظهار داشت:« به رغم اینکه داعش از لحاظ نظامی، کاملا شکست خورده است ، اما باید یک بار دیگر، تلاش‌هایمان را به جنگ علیه داعش و آزادی مناطقی که هنوز در دست این گروه باقی مانده، متمرکز کنیم، ».  

وی افزود:«هیچ گونه همکاری مستقیم با حشد شعبی نداریم، همکاری ما با این گروه از طریق ارتش عراق است، هر چند حشدشعبی در برخی نبروها علیه داعش، نقش داشته است».

سخنگوی ائتلاف پیرامون احتمال بروز جنگ میان بغداد و اربیل درباره کرکوک گفت:« ائتلاف بین‌الملل از طریق سفارت‌هایش در عراق، دو طرف را به گفت‌وگو فراخوانده و همه طرف‌ها را به آرامش دعوت می‌کند، پیام روز جمعه جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، در همین چارچوب بود».

وی درباره اوضاع رقه سوریه اظهار داشت:« شبه‌نظامیان داعش، هنوز  در این شهر حضور دارند و سخت است زمان مشخصی را برای پایان عملیات معین کرد».

دیلون اما گفته که ۲۱ منطقه شهر رقه، در هفته اخیر از دست داعش، آزاد شده‌اند. وی تأکید کرد که ائتلاف بین‌الملل برای نابودی کامل این گروه، به تلاش‌ها ادامه خواهم داد.  

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More