شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارتش اسرائیل به تلافی شلیک دست‌کم ۱۵ راکت از نوار غزه ، مواضع حماس را در غزه هدف قرار داد

ارتش اسرائیل اعلام کرد در واکنش به شلیک دست‌کم ۱۵ راکت از نوار غزه به مناطق جنوبی این کشور،  به مراضع حماس در نقاط مختلف نوار غزه حمله کرده است.

حمله‌ راکت‌ها از غزه در چند مرحله صورت گرفت و به گفته ارتش اسرائیل، سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین در مجموع چهار فروند از آنها را رهگیری کرده است.

توپخانه اسرائیل اولین واکنش تلافی‌جویانه را نشان داد و در پاسخ یک پست نظامی حماس در غزه را هدف قرار داد. پس از ادامه یافتن شلیک راکت‌ها، جنگنده‌های اسرائیلی نیز به سایت‌های پرتاب راکت و تونل‌های زیرزمینی حماس در نوار غزه حمله کردند.

 در مرحله اول این حمله‌ها، جمعه شب به وقت محلی سه راکت به سمت شهر کیسوفیم در منطقه اشکول شلیک شد که دو فروند از آنها در نزدیکی شهر سقوط کردند و یکی دیگر را سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین رهگیری کرد.

به گفته ارتش اسرائیل، در این حمله‌ها هیچ‌کس آسیب ندیده و به ساکنان این منطقه هیچ توصیه ایمنی خاصی ارائه نمی‌شود.

در اواخر جمعه شب به وقت محلی آژیرهای خطر در بسیاری از شهرک‌های دیگر منطقه اشکول شنیده شد.  

ارتش اسرئیل اعلام کرد در دومین حمله از سمت غزه، چهار راکت به سمت این مناطق شلیک شده بود که سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین دو فروند از آنها را رهگیری کرد.

ساعت سه بامداد به وقت محلی نیز آژیر‌های خطر در منطقه هانگب در مرز غزه به صدا در آمد.

جمعه هفته گذشته نیز، جنگنده‌های ارتش اسرائیل به تلافی شلیک یک راکت از غزه به یک منطقه باز در جنوب این‌کشور، به تعدادی از مواضع حماس را در نوار غزه حمله کرده بودند.

جنگنده‌های اسرائیلی در این حمله یک مرکز آموزش نظامی، یک پست ضدهوایی و یک کارخانه را که برای تونل‌ها و انبارهای اسلحه حماس سیمان تولید می‌کرد، هدف قرار دادند.

یک روز قبل از آن نیز، هواپیماها و بالگردهای جنگی اسرائیل در پاسخ به شلیک یک راکت از غزه، به یک سایت تولید تسلیحات، یک تونل قاچاق اسلحه و یک پست نظامی متعلق به حماس در نوار غزه حمله کرده‌ بودند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More