شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اردوغان: ظرف روزهای آینده مرکز عفرین را محاصره خواهیم کرد

 

رجب‌طیب اردوغان، رئیس جمهویر ترکیه، اعلام کرده است که نیروهای مسلح کشورش ظرف روزهای آینده، مرکز شهر عفرین سوریه را محاصره خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان روز سه‌شنبه یکم اسفندماه، در پارلمان ترکیه، اعلام کرد که از ابتدای عملیات «شاخه‌ی زیتون» در عفرین،  ۳۲ سرباز ترکیه و ۶۰ پیکارجوی ارتش آزاد سوریه، کشته شده‌اند. او از سوی دیگر، شمار کشته‌های «یگان‌های مدافع خلق» را  ۱۷۱۵ نفر اعلام کرد.

اردوغان بار دیگر تأکید کرد که نیروهای ترکیه برای پاک‌سازی عفرین از وجود «تروریست‌ها» و ایجاد «ثبات»، به این منطقه حمله کرده‌اند.

رئیس جمهوری ترکیه، در سخنرانی خود تأکید کرد: «ظرف روزهای آینده و به‌شکلی سریع، مرکز شهر عفرین را به محاصره‌ی خود درخواهیم آورد».  

اردوغان درباره‌ی عملیات «شاخه زیتون» افزود: «دشمنان ترکیه به دروغ‌پردازی‌ها علیه عملیات شاخه زیتون در عفرین ادامه می‌دهند و درباره‌ی آن سیاه‌نمایی می‌کنند، اما رسانه‌های ما این دروغ‌پردازی‌ها را فاش کرده‌اند».

عملیات نظامی ترکیه در عفرین، با حمایت شماری‌از نیروهای «ارتش آزاد سوریه» در بیست‌ونهم دی‌ماه گذشته، آغاز شد. هدف این عملیات، ازسوی ترکیه، پاک‌سازی شهر عفرین از «یگان‌های مدافع خلق» اعلام شده است. آنکارا، این گروه را «شاخه‌ی نظامی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) در سوریه» می‌شمارد.

«یگان‌های مدافع خلق»، ظرف روزهای گذشته، مذاکراتی را با نمایندگان دولت سوریه جهت حضور ارتش این کشور برای مقابله با نیروهای ترکیه، انجام داده است که تاکنون خبرهای ضد و نقیضی درباره‌ی نتایج آن منتشر شده است.   

تلویزیون دولتی سوریه، روز دوشنبه سی بهمن‌ماه، درپی گفت‌وگو میان نمایندگان دولت این کشور و شبه‌نظامیان کُرد، گزارش داد که ارتش سوریه ظرف ساعات آینده وارد عفرین خواهد شد. اردوغان اما امروز در پارلمان ترکیه، اعلام کرد که استقرار نیروهای ارتش سوریه در عفرین، درپی گفت‌وگوی او با ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه، متوقف شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More