شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از حمله اسرائیل به سوریه: تخریب چهار کارخانه تسلیحات در مصیاف

 شرکت اطلاعاتی ایمج‌ست اینترنشنال اسرائیل با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از حمله شامگاه پنجشنبه جنگنده‌های اسرائیلی به شهر مصیاف در استان حمای سوریه، گزارش داد در این حمله‌ها چهار ساختمان که احتمالا محل ساخت تجهیزات موتور موشک، راکت و خط تولید کلاهک موشکی بوده‌اند، منهدم شده‌اند.

بنا بر گزارش شرکت ایمج‌ست اینترنشنال، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد یکی از ساختمان‌های منهدم شده در حمله اسرائیل، پیش از این نیز در یک حمله هوایی دیگر تخریب و باردیگر بازسازی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری یدیعوت آحارانوت اسرائیل، در هنگام حمله هوایی اسرائیل به شهر مصیاف سوریه، یکی از پروازهای شرکت هوایی ال عال اسرائیل که از چین برخاسته بود، ناچار شد به دستور مرکز کنترل ترافیک هوایی قبرس مسیر خود را تغییر داده و از سواحل لبنان و سوریه فاصله بگیرد.

وزارت دفاع سوریه شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پدافند این کشور بیشتر راکت‌هایی را که جنگنده‌های اسرائیل به اهدافی در شهر مصیاف شلیک کردند، رهگیری کرده است.

به گفته وزارت دفاع سوریه، حمله راکتی اسرائیل به شهر مصیاف از شمال شهر طرابلس لبنان صورت گرفته بود. به گزارش رویترز، چند دقیقه پیش از انتشار خبر حمله جنگنده‌های اسرائیل به مصیاف، هواپیماهای اسرائیلی با ارتفاع کم بر فراز برخی مناطق لبنان پرواز کرده بودند و برخی از ساکنان بیروت نیز از مشاهده چند موشک در آسمان این شهر خبر دادند.

مصیاف که تاکنون چندین بار هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته، از نظر نظامی برای حکومت بشار اسد اهمیت بالایی دارد و یک دانشگاه نظامی و یک مرکز تحقیقات علمی در این شهر قرار دارند.

اسرائیل در سال‌های اخیر حملات هوایی فراوانی را علیه سوریه انجام داده که هدف بسیاری از این حمله‌ها محموله‌های تسلیحاتی است که اسرائیل می‌گوید از سوی جمهوری اسلامی برای حزب‌الله لبنان ارسال می‌شود.

مقامات اسرائیلی در ماه‌های اخیر ابراز نگرانی کرده‌اند که حزب‌الله در تلاش است تاسیسات ساخت موشک‌های هدایت‌ دقیق راه‌اندازی کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More