شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری تشییع جنازه جلال طالبانی / نماز میت به امامت عمار حکیم خوانده شد

 

مراسم تشییع جنازه جلال طالبانی، اولین رئیس‌جمهور کُرد عراق، درحالی‌که تابوت او در پرچم اقلیم کردستان پیچیده شده بود، صبح روز جمعه چهاردهم مهرماه، آغاز شد.  

به گزارش سومریه‌نیوز، مراسم تشییع جنازه جلال طالبانی، با حضور مقاماتی از کردستان عراق و شمار زیادی از مردم، در شهر سلیمانیه درحال برگزاری است. قاسم عرضی، وزیر کشور عراق، به نمایندگی از دولت مرکزی آن کشور، در مراسم حضور پیدا کرده است.

دوگلاس سيليمان سفیر آمریکا در عراق

 

جسد طالبانی با هواپیمای شرکت هواپیمایی عراق، از آلمان به شهر سلیمانیه منتقل شده است. همسر و خواهر رئیس‌جمهور پیشین عراق، پیکر طالبانی را از آلمان تا سلیمانیه همراهی کرده‌اند.

هم‌زمان با ورود جسد طالبانی به فرودگاه سلیمانیه، جهت ادای احترام، ۲۱ گلوله‌ی توپ شلیک شد.

 

 

به گزارش شبکه خبری رووداو، پیکر جلال طالبانی، ابتدا جهت ادای نماز میت، به مسجد «الجامع الکبیر» منتقل خواهد شد، سپس به خانه‌اش برده می‌شود و در آخر، مراسم تدفین او در منطقه دباشان برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که پس از مراسم تشییع جنازه، کوبه طالبانی، فرزند جلال طالبانی، سخنرانی داشته باشد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، روز چهارشنبه، در پی درگذشت جلال طالبانی، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. او همچنین دستور داد که جسد طالبانی با یک هواپیمایی ویژه از آلمان به عراق منتقل شود.

رئیس‌جمهور پیشین عراق، روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه، در یکی از بیمارستان‌های آلمان، در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

 

  • ظریف یک تاج گل بر تابوت طالبانی قرار داد

ظریف وزیر امور خارجه ایران

 

تلویزیون رووداو، نزدیک‌به دولت محلی کردستان عراق، با انتشار گزارش جدیدی از مراسم تشییع جنازه جلال طالبانی، از حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در این مراسم در سلیمانیه خبر داد.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در این مراسم به کردستان عراق رفته است، هنگام ورود به سلیمانیه،  مورد استقبال نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان قرار گرفت.‌

وزیر امور خارجه ایران، جهت ادای احترام، یک تاج گل بر تابوت جلال طالبانی قرار داده است.  

رووداو که مراسم تشییع‌جنازه رئیس‌جمهور سابق عراق را گزارش می‌کند، گفته که جنازه جلال طالبانی با حضور صدهاهزار نفر از مردم اقلیم کردستان، جهت برگزاری نماز میت، به «مسجد الکبیر» منتقل شده است.

دهها مقام کُرد، ازجمله مسعود بارزانی، رئيس اقلیم کردستان، فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق و شماری از مقامات دولت بغداد در مراسم تشییع‌جنازه طالبانی حضور دارند.

وب‌سایت شفق‌نیوز عراق، به‌نقل از منابع خود، گزارش داد که مقامات بغداد، خواستار انتقال جسد طالبانی از آلمان به بغداد شده بودند، تا پس‌از برگزاری مراسمی در آن شهر، به سلیمانیه منتقل شود؛ اما خانم هيرو ابراهيم احمد، همسر جلال طالبانی، این درخواست را رد کرده است.

 

  • برگزاری نماز میت به امامت عمار حکیم 

وب‌سایت شفق‌نیوز عراق، در آخرین گزارش خود درباره مراسم تشییع‌جنازه جلال طالبانی، گزارش داد که مراسم نماز میت، با حضور ده‌هاهزار نفر از مردم سلیمانیه و دیگر شهرهای اقلیم کردستان، برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، نماز میت بر پیکر جلال طالبانی، رئيس‌جمهور پیشین عراق، در مسجد الکبیر سلیمانیه، با امامت عمار حکیم، یکی‌از روحانیان برجسته شیعه این کشور برگزار شد. 

شماری‌از مقامات مذهبی و دولتی اربیل و بغداد و تنی‌چند از مقامات بین‌المللی، ازجمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، در مراسم تشییع‌جنازه طالبانی، حضور دارند. 

 

این خبر تکمیل می‌شود ...

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More