شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بسته شدن بزرگ‌ترین بزرگراه بریتانیا پس از کشف بسته‌ای مشکوک

 

بخشی از بزرگراه «ام-وان»(M1) بریتانیا، پس از پیدا شدن بسته‌ای مشکوک در زیر یکی از پل‌های این بزرگراه بسته شد.

به گزارش رویترز، این بسته در ساعت ۶:۳۰ بامداد روز سه‌شنبه ۲۸‌شهریورکشف شد و پلیس را مجبور به بستن هر دو مسیر این بزرگراه، حدفاصل «میلتون کینز» و «نورث‌همپتون» در مرکز ان‍گلیس کرد.

 

 

پس از گ‍زارشات ارسالی، واحد‌های خنثی سازی بمب و آمبولانس‌های متعددی به این محل اعزام شده و برای دسترسی به این بسته مشکوک از روبات‌های کنترل از راه دور ویژه خنثی‌سازی بمب استفاده شد.

پلیس بریتانیا اعلام کرد که بسته مشکوک کشف شده حاوی مواد منفجره نبوده است ولی مواد شیمیایی موجود در این بسته جهت انجام تحقیقات بیشتر در حال بررسی است.

 

 

بزرگراه «ام‌وان» اولین و بزر‍‌گ‌ترین بزرگراه بریتانیا است که به نام «دروازه شمال» مشهور است . این بزرگراه از لندن آغاز و با طول تقریبی ۳۱۱ کیلومتر به شهر«لیدز» در شمال بریتانیا می‌رسد و اولین بزرگراه بین شهری بریتانیا است.

پلیس بریتانیا به تمامی افرادی که قصد سفر از طریق این اتوبان را دارند اعلام کرده که از مسیرهای جای‍گزین استفاده کنند و از حضور در این بزرگراه خودداری کنند.

عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده صفی طولانی از خودروها در این بزرگراه است.

همزمان یکی از بازارهای هفت‍گی لندن نیز امروز پس از گزارش وجود بسته‌ای مشکوک به طور موقت تعطیل شد.

بازار «لیدن‌هال»، که در یکی از مناطق تجاری و مالی لندن واقع شده، امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریور پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر وجود بسته‌ای مشکوک توسط پلیس بریتانیا تخلیه شد.

پلیس، این منطقه را جهت افزایش ایمنی افراد محاصره کرد. این منطقه دارای فروش‍گاه‌ها و مراکز تفریحی بسیار است و به ساختمان بیمه لویدز لندن بسیار نزدیک است.

پس ازگذشت ساعاتی، پلیس از بی خطر بودن این بسته خبر داد و ممنوعیت تردد افراد در این منطقه را آزاد کرد.

 

با توجه به بمب‌گذاری اخیری که در یکی از واگن‌های مترو درجنوب غربی لندن اتفاق افتاد و باعث زخمی شدن ۲۹ نفر از مسافران این قطار شد، در حال حاضر میزان هشدارامنیتی بسیار بالا بوده و نگرانی از اقدامات خرابکارانه تندروها بسیار زیاد است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More