شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان

تازه‌ترین خبرها از سرتاسر جهان 

پاپ فرانسیس نقش پرستاران در بحران ویروس کرونا را ستود

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، از کار پرستاران جهان در بحران شیوع کووید۱۹ ستایش کرد و گفت پرستاران نشان دادند که چقدر خدماتشان مهم است. او همچنین خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر دولت‌ها در بخش بهداشت و درمان شد. 

سازمان بهداشت جهانی و دفتر ایدز سازمان ملل: نیم میلیون آفریقایی در خطر مرگ بر اثر امراض مرتبط با ایدز هستند

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، در بیانیه‌ای گفت ممکن است تا یک سال دیگر، بیش از نیم میلیون نفر از جمعیت کشورهای واقع در جنوب صحرای بزرگ آفریقا، در میانه شیوع کووید۱۹ بر اثر بیماری‌های مرتبط با ایدز جانشان را از دست بدهند. آدهانوم گفت مرگ بر اثر امراض مرتبط با ایدز مانند بازگشت به تاریخ است. 

شمار موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ در بریتانیا از ۳۸ هزار نفر فراتر رفت

دفتر آمار ملی بریتانیا گفت شمار موارد مرگ بر اثر کووید۱۹ در این کشور در اوایل ماه می از ۳۸ هزار نفر گذشت.  مسئولان بریتانیایی می‌گویند این بدترین گزارش از آمار مرگ‌ومیر در قاره اروپا در دوران شیوع بیماری به شمار می‌رود. کووید۱۹ بیش از ۲۸۵ هزار نفر را در جهان به کشتن داده است. 

کارگران کارخانجات در روسیه کارشان را از سرمی‌گیرند

با دستور ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به تسهیل تدریجی مقررات قرنطینه شش هفته‌ای در این کشور، کارگران کارخانجات و ساختمان‌سازی آماده بازگشت به سر کار می‌شوند. شمار موارد ابتلا به کووید۱۹ در روسیه به بیش از ۲۳۲ هزار نفر افزایش یافته و ۲۱۱۶ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. 

چین جمعیت ۱۱ میلیونی ووهان را مورد تست کرونا قرار می‌دهد

 شهر ووهان در چین، کانون آغاز شیوع ویروس کرونا قصد دارد ظرف ده روز، جمعیت ۱۱ میلیونی ووهان را مورد تست کرونا قرار دهد. بنا به گزارش‌ها به دنبال لغو قوانین تعطیلی و قرنطینه یک ماهه در ووهان در هشتم آوریل، -حدود یک ماه پیش- اولین گروه‌ ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌ است. 

سرباز اسرائیلی بر اثر اصابت سنگ به سرش در کرانه غربی جان باخت

یک سرباز اسرائیلی بر اثر اصابت سنگ که از پشت بامی در کرانه غربی پرتاب شده بود، جان باخت. سنگ به سر این سرباز ۲۱ ساله اصابت کرد. این اتفاق در جریان عملیات بازداشت چهار فلسطینی در روستایی در نزدیکی جنین رخ داد. یک سخنگوی دولت اسرائیل گفت چهار فلسطینی بازداشت شده مظنون به پرتاب سنگ به اتومبیل‌های اسرائیلی و موارد دیگر خلافکاری امنیتی هستند. 

چین واردات گوشت از چهار تولیدکننده عمده استرالیایی را متوقف می‌کند

وزیر تجارت استرالیا گفت چین واردات فرآورده‌های گوشتی از چهار تولیدکننده بزرگ استرالیا را متوقف کرده است. ماه گذشته پس از آن که چین بر واردات جو از استرالیا تعرفه ۸۰ درصدی تعریف کرد، استرالیا خواستار تحقیقات مستقل درباره منشاء ویروس کرونا شد. 

کلیه مسافران ورودی به اسپانیا برای دو هفته قرنطینه می‌شوند

دولت اسپانیا در تلاش برای مهار گسترش ویروس کرونا دستور داد که کلیه مسافران ورودی به این کشور از نیمه ماه می- سه روز دیگر- برای دو هفته قرنطینه شوند. اسپانیا یکی از کانون‌های بیماری در قاره اروپا است و بیش از ۲۶ هزار مورد مرگ بر اثر کووید۱۹ را به ثبت رسانده است. بیش از ۲۲۰ هزار نفر نیز مبتلا شده‌اند. 

کره جنوبی داده‌های دیجیتال مشتریان میخانه‌های محله‌ای در سئول را برای شناسایی موارد ابتلا بررسی می‌کند  

شناسایی بیش از صد مورد ابتلا به کووید۱۹ در کره جنوبی که همگی با کلوب‌های شبانه سئول ارتباط داشته‌اند، نگرانی از بروز موج دوم ابتلا را دامن زده است. مسئولان بهداشت و درمان و محققان داده‌های موبایل، کارت‌های اعتباری و تصاویر دوربین‌های مداربسته را برای شناسایی افرادی که به کلوب‌ها و میخانه‌های محله‌ای در سئول رفت‌وأمد داشتند بررسی می‌کنند. 

ایلان ماسک کارخانه اتومبیل‌سازی تسلا را بازگشایی کرد

 ایلان ماسک مدیر کمپانی اتومبیل‌سازی تسلا علی‌رغم اعمال مقررات قرنطینه در کالیفرنیا از بازگشایی تنها کارخانه تسلا در کالیفرنیا خبر داد و گفت آماده است تا برای قانون‌شکنی دستگیر شود. ماسک چند روز پیش در اعتراض به تداوم تعطیلی کارخانه‌اش تهدید کرد که عملیات تولید را به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد. 

کاخ سفید زدن ماسک برای کلیه کارمندانش را الزامی کرد  

کاخ سفید گفت کلیه کارمندانش در تمام زمان‌ها باید ماسک بزنند، غیر از وقتی که سر میز کار خود نشسته و فاصله اجتماعی با همکارانشان را رعایت کرده‌اند. این دستور پس از ابتلای یک دستیار مایک پنس معاون ریاست جمهوری و یک پیشخدمت دونالد ترامپ به کووید۱۹ صادر شد. سه عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونای کاخ سفید، از جمله دکتر آنتونی فائوچی نیز خود را قرنطینه کرده‌اند. 

برزیل برای حفاظت از جنگل‌های بارانی آمازون عملیات نظامی به راه انداخت

 برزیل در اقدامی پیشگیرانه و قبل از شروع فصل آتش‌سوزی جنگلها، هزاران سرباز را برای محافظت از جنگل‌ آمازون اعزام کرد. نیروهای مسلح، مسئولان حفظ محیط زیست، پلیس و دیگر نهادهای دولتی عملیات مقابله با از بین رفتن جنگل‌ها را در یک جنگل ملی در نزدیکی مرز بولیوی آغاز کردند. 

در حملات مسلحانه در کابل و ولایت ننگرهار افغانستان دست‌کم ۳۷ نفر کشته شدند 

در حمله مردان مسلح به درمانگاهی در کابل ۱۳ نفر از جمله دو نوزاد کشته شدند. این درمانگاه محل برپایی کلینیک زایمان از سوی سازمان پزشکان بدون مرز بود. در حمله‌ای جداگانه به مراسم تدفین یک فرمانده پلیس در ولانت ننغرهار، که مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نیز در آن شرکت داشتند، دست‌کم ۲۴ نفر کشته شدند. 

دونالد ترامپ تشکیل دولت را به نخست‌وزیر عراق تبریک گفت

به گفته کاخ سفید دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده روز دوشنبه در تماس تلفنی با مصطفي الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق، تشکیل کابینه او را تبریک گفت. ترامپ بر حمایت آمریکا از عراق در دوران شیوع کووید۱۹ و همچنین منافع مشترک دو کشور در مبارزه با داعش تاکید کرد. 

یمن می‌گوید با جدایی‌طلبان جنوب مقابله می‌کند

سفارت یمن در ایالات متحده روز سه‌شنبه در توییتر خود اعلام کرد که نیروهای دولت این کشور با «شورشیان مسلح» گروه جدایی‌طلبی که در جنوب یمن اعلام خودمختاری کرده، مقابله خواهد کرد. «مجلس انتقالی جنوبی» در اواخر آوریل (اردیبهشت) در عدن و دیگر مناطق جنوبی یمن اعلام خودمختاری کرد. 

قرنطینه در پایتخت فیلیپین برای ۱۱ هفته تمدید شد

 فیلیپین مقررات قرنطینه و تعطیلی سراسری در مانیل، پایتخت این کشور را تا ۱۱ هفته  تمدید کرد. فیلیپین یکی از طولانی‌ترین و سرسختانه‌ترین مقررات قرنطینه را تا پایان ماه ژوئن اعمال کرده است.

سود سالانه هوندا ۱۳ درصد سقوط کرد ‌‌ 

 هوندا از سقوط ۱۳ درصدی سود سالانه خود بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش تقاضای جهانی برای خرید این اتومبیل خبر داد. سود سالانه این شرکت خودروسازی تا ماه مارس (اسفند) نزدیک به شش میلیارد دلار بود. 

آتش گرفتن دستگاه کمک‌تنفسی در روسیه پنج بیمار را کشت

کارکشیدن بیش از حد از یک دستگاه کمک‌تنفسی در بیمارستانی در سن‌پترزبورگ، موجب آتش‌سوزی در بخش مراقبت‌های ویژه شد و جان پنج بیمار مبتلا به کووید۱۹ را گرفت. به گفته وزیر امور اضطراری روسیه آتش‌سوزی باعث شد که ۱۵۰ نفر بیمارستان را تخلیه کنند. شمار مبتلایان به کووید۱۹ در روسیه ۲۲۱ هزار و ۳۴۴ نفر است. 

مرگ بیش از ۱۱ هزار نفر در برزیل بر اثر کووید۱۹

در برزیل تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند و بیش از ۱۶۸ هزار نفر مبتلا شده‌اند. ژائیر بولسونارو رییس‌جمهور برزیل گفت آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی جزو کسب‌وکارهای ضروری هستند و می‌توانند فعال باشند. 

کارگران صنایع خودروسازی آمریکا کار را از سرگرفتند  

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در ایالات متحده تا روز سه‌شنبه به بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر رسید، و ۸۰ هزارو ۶۰۶۰ نفر در این کشور جان‌باخته‌اند. بازگشت کارگران کارخانجات در ایالت میشیگان در روز دوشنبه، راه را برای ازسرگیری کار صنایع خودروسازی ایالات متحده هموار کرده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More