شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ : اسیر آمریکایی در کره شمالی «بیش از حد شکنجه شده بود»

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، روز سه‌شنبه ۴ مهر، کره‌شمالی را به شکنجه بیش از حد دانشجوی آمریکایی که در اسارت آن کشور بود و تنها چند روز پس از بازگشت به آمریکا درگذشت، متهم کرد.

«اتو وارمبیر» دانشجوی ۲۲ ساله آمریکایی که به عنوان توریست در سال ۲۰۱۶ به کره‌شمالی رفته بود، بازداشت شد و پس از گذشت بیش از یک سال در زندان، در ژوئن  ۲۰۱۷ تنها چند روز پس از بازگشت به آمریکا به طور مرموزی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در گذشته پیونگ یانگ را به دلیل وضعیت «وارمبیری»، به اعمال خشونت متهم کرده بود و حکومت این کشور را «رژیمی وحشی» خطاب کرده بود. ولی این اولین بار است که دونالد ترامپ حکومت کره ‌شمالی را به‌صورت عمومی به اعمال شکنجه بر «اتو وارمبیر» متهم می‌کند.

مقامات آمريکایی گفته‌اند که ترامپ شخصا پرونده مرگ «وارمبير» را در دست دارد و اظهار نظر روز سه‌شنبه او فشار بر رژیم حاکم بر کره‌شمالی را افزایش می‌دهد.

«وارمبیر»، به دلیل تلاش برای سرقت یک پوستر تبلیغاتی دولتی که در هتل محل اقامت او در پیونگ‌یانگ نصب شده بود به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

ترامپ در توییتر خود نوشت: «اتو، فراتر از تصور، به وسیله کره‌شمالی شکنجه شده است .»

ترامپ این اظهار نظر را پس از پخش مصاحبه والدین «وارمبیر» با شبکه خبری فاکس نیوز منتشر کرد.

پدر «وارمبیر» در این مصاحبه که روز سه‌شنبه برگزار می‌شد گفت: «آن‌ها فرزندم را ربوده و او را شکنجه کرده‌اند، آن‌ها قربانی نیستند بلکه تروریست هستند.» او پیش از این، باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده را به دلیل کم کاری در زمینه پیگیری پرونده پسرش مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته بود که مقامات دولتی به خانواده او توصیه کرده بودند، برای پیشگیری از ایجاد دشمنی بیشتر با کره‌شمالی از سخن گفتن در این مورد خودداری کنند.

در حال حاضر، سه آمریکایی که با عناوین مختلف متهم به اقدام علیه دولت کره‌شمالی هستند، در پشت میله‌های زندان این کشور قرار دارند.

روابط کره‌شمالی و آمریکا نیز با توجه به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی و مخالفت‌های ترامپ با این موضوع، در اوج تنش قرار دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More