شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: سازمان بهداشت جهانی چین‌محور است

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید، سازمان بهداشت جهانی را به «چین محور» بودن متهم کرد و گفت که ایالات متحده کمک‌های خود را به این سازمان به صورت بسیار جدی متوقف خواهد کرد.

ترامپ در آغاز کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود در  کاخ سفید عنوان کرد که: «سازمان بهداشت جهانی مبالغ هنگفتی پول از آمریکا می‌گیرد. بیشتر پول این سازمان را آمریکا می‌پردازد. آنها در ابتدا به تصمیم من مبنی بر منع ورود مسافران چینی انتقاد کردند. اما آنها اشتباه کردند. آنها در مورد بسیاری مسائل اشتباه کرده اند. به نظر می‌رسد بسیار چین محور باشند.»   

 رییس‌جمهوری آمریکا در آغاز کنفرانس مطبوعاتی خود با خانواده‌های ساکن ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی که با بحران کرونا درگیر هستند ابراز همدردی کرد. وی همچنین برای بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، که به کرونا مبتلا شده آرزوی سلامتی کرد.

ترامپ به شرح اقدامات شاخصی که در مقابله با شیوع کرونا صورت گرفته است نیز  اشاره کرد. او گفت در حال حاضر ۱۰ دارو برای درمان کرونا در آمریکا در حال آزمایش هستند و ۱۵ داروی دیگر نیز به زودی وارد روند آزمایش خواهند شد. همچنین دو واکسن آماده شده که باید آزمایش شوند.

دونالد ترامپ به افزایش تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیز  اشاره کرد و گفت: «از هم اکنون تا اواسط تیر ماه، ۱۱۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی از شرکت‌های مختلف دریافت خواهد شد.» وی همچنین از اقدام واحد مهندسی ارتش در اقدام به ساخت مراکز درمانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۱۵ هزار تخت خبر داد.

ترامپ با ابراز خرسندی از بنیه اقتصاد آمریکا در مواجهه با بحران کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: «در حالی‌که ارزش پول رایج بسیاری از کشورهای جهان در حال افت است، دلار آمریکا ارزش خود را حفظ کرده است.»

رییس‌جمهوری ایالات متحده با ابراز نگرانی از اینکه کرونا در آمریکا جامعه آفریقایی‌آمریکایی را بسیار بیشتر از بقیه تحت تاثیر قرار داده و افراد بسیار بیشتری را از این بخش از جامعه مبتلا کرده است، تاکید کرد دولت آمریکا دلیل این امر را بررسی خواهد کرد.

ترامپ همچنین از اقدام دادگاه عالی ویسکانسین در رد تقاضای فرماندار این ایالت مبنی بر به تاخیر انداختن رای‌گیری انتخابات مقدماتی نامزدهای ریاست‌جمهوری به دلیل کرونا دفاع کرد و گفت آن دادگاه «قطعا کار درستی انجام داده است».

رای‌دهندگان در ویسکانسین نیز روز سه‌شنبه برای رای دادن به یکی از دو نامزد دموکرات، جو بایدن یا برنی سندرز،  در رقابت‌های ریاست جمهوری با وجود شیوع بیماری همه‌گیری کرونا در صف‌های طولانی شرکت کردند. این در حالی است که  پیش از این فرماندار دموکرات ویسکانسین با اشاره به احتمال حضور پایین رای‌دهندگان به دلیل شیوع کرونا، خواستار تعویق انتخابات یا برگزاری رای‌گیری غیر حضوری شده بود که این درخواست از سوی دادگاه عالی ویسکانسین رد شد. 

هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جمعیت آمریکا مشمول دستورالعمل محدودیت آمد و شد هستند، رقمی که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده افزایش پیدا کند. با این حال برخی  مقامات خواهان اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری هستند.

تخمین‌های به دست آمده بر اساس الگوسازی نشان می‌دهد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به حدود ۲۰۰ هزار نفر برسد.

غیر از این نیویورک روز سه‌شنبه مرگبارترین روز خود را در مبارزه با شیوع کرونا ثبت کرد. تعداد جان‌باختگان طی یک روز گذشته با ۷۳۱ نفر افزایش به بیش از پنج هزار و ۴۸۰ نفر رسیده است. تعداد مبتلایان نیز در این ایالت به بیش از ۱۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

این در حالی است که تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا تاکنون به بیش از ۳۸۷ هزار نفر و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

  

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More