شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جنجال در سوریه درپی مثله‌کردن یک شبه‌نظامی زن کُرد در عملیات عفرین

 

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، روز جمعه چهاردهم بهمن‌ماه، اعلام کرد شماری از نیروهای «ارتش آزاد» که در عملیات «شاخه زیتون» در عفرین سوریه، متحد ارتش ترکیه به‌شمار می‌روند، جسد زنی  از  شبه‌نظامیان کُرد، به‌نام «بارین کوبانی» را در نزدیکی شهر عفرین، قطعه‌قطعه کرده‌اند.

به گزارش تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، «ارتش آزاد سوریه»، روز شنبه چهاردهم بهمن‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که درباره‌ی گزارش مثله‌کردن شبه‌نظامی کُرد که خشم بسیاری، به‌ویژه کردها را برانگیخته است، تحقیق خواهد کرد.

«یگان‌های مدافع خلق»، روز جمعه با اشاره به «ارتش آزاد سوریه»، اعلام کردند که نیروهای هم‌پیمان ارتش ترکیه، جسد بارین کوبانی را مثله کرده‌اند؛ اما «ارتش آزاد سوریه» نیز گفته است که درباره‌ی این «ادعاها»، تحقیق خواهد کرد.

برخی سازمان‌های حقوق‌بشری و نیز فعالان کُرد سوریه، ویدیویی از مثله‌کردن این زن وابسته‌به «یگان‌های مدافع خلق» منتشر کرده‌آند که شماری شبه‌نظامی را درحال مثله‌کردن جسد بارین کوبانی نشان می‌دهد.

 

 

«یگان‌های مدافع خلق» کُرد، دولت ترکیه را مسؤول مثله‌کردن این زن معرفی کرده‌اند.

یکی از مقامات «یگان‌های مدافع خلق» گفته است که کوبانی در سال ۲۰۱۵، به این گروه پیوسته است. او گفته که بارین کوبانی به همراه سه شبه‌نظامی دیگر، در اطراف شهرک بلبل در نزدیکی عفرین کشته شده است.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز در گزارش خود گفته که کوبانی در جریان یک درگیری در شمال عفرین، در نزدیکی مرز ترکیه کشته شده است.  

ترکیه از حدود دو هفته پیش، عملیات نظامی خود علیه «یگان‌های مدافع خلق» را در عفرین سوریه آغاز کرد. آنکارا این گروه مسلح کُرد را که از حمایت آمریکا برخوردار است، «تروریستی» می‌داند.

آنکارا هدف از این عملیات را نابودی گروه های «تروریستی» همچون پ.ک.ک و داعش در منطقه‌ی عفرین، در شمال غربی سوریه اعلام کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More