شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حزب‌الله لبنان از سرنگونی پهپاد اسرائیلی خبر داد

گروه حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی را در حوالی یکی از شهرهای جنوب لبنان ساقط کرده است. 

در این بیانیه‌ آمده است که این پهپاد روز دوشنبه ۱۸ شهریورماه بیرون یکی از شهرهای جنوبی لبنان و بعد عبور از مرز ساقط شده و لاشه‌ آن در اختیار نیروهای حزب‌الله است.

ارتش اسرائیل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از پهپادهایش «هنگام انجام عملیاتی معمول در جنوب لبنان سقوط کرد.»  

این بیانیه بدون اشاره به علت سقوط پهپاد، گفت: «از بابت اخذ اطلاعات از این پهپاد جای هیچ نگرانی نیست.» 

یک سخنگوی ارتش اسرائیل بدون ارائه جزئیات، هواپیمای ساقط‌ شده را «پهپادی معمولی» توصیف کرد.

اما حزب‌الله در بیانیه‌اش گفت نیروهای این گروه با «سلاح متناسب» با پهپادی که به سمت شهر رامیه در جنوب لبنان در حال پرواز بود «مواجه» شدند و آن را ساقط کردند. 

حدود یک هفته پیش، حمله پهپادی اسرائیل به یکی از نواحی تحت اداره حزب‌الله در حومه بیروت منجر به تبادل آتش بین حزب‌الله و ارتش اسرائیل شد که از زمان جنگ ۲۰۰۶ لبنان بی‌سابقه بود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، حمله پهپادی اسرائیل را محکوم و تاکید کرده بود نیروهای تحت امرش هر پهپاد اسرائیلی را که وارد حریم هوایی لبنان شود، ساقط خواهند کرد.

نصرالله همچنین گفته بود حمله پهپادی اسرائیل منجر به ایجاد «مرحله‌ای جدید» در خصومت بین حزب‌الله و اسرائیل شده و نیروهای حزب‌الله دیگر خود را محدود به خطوط قرمز نخواهند کرد.

اسرائیل نیز ایران را متهم به ساخت تاسیسات تولید موشک نقطه‌زن برای حزب‌الله کرد که این اتهام از سوی حزب‌الله رد شد.

در درگیری هفته گذشته، حزب‌الله اعلام کرد یک دستگاه خودروی زرهی متعلق به اسرائیل را منهدم کرده که سرنشینان آن کشته یا زخمی شده‌اند و با انتشار ویدئویی مدعی شد دو موشک به این خودرو اصابت کرده است. 

اسرائیل در جواب گفت وانمود کرده دو سرباز را مجروح شده‌اند تا حزب‌الله از افزایش تنش‌ها دست بکشد. 

اواخر ماه گذشته، حزب‌الله اعلام کرد دو تن از شبه‌نظامیان وابسته به این گروه در یک حمله هوایی اسرائیل در سوریه کشته شده‌اند. 

اسرائیل نسبت به گسترش نفوذ ایران در کشورهای خاورمیانه به کمک گروه‌های شبه‌نظامی از جمله حزب‌الله ابراز نگرانی کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More