شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خوانندگی ابراهیم تاتلیسس در کنار اردوغان جنجال آفرید

 

ابراهیم تاتلیسس خواننده کُردتبار مشهور ترکیه در ویدیویی که او را در کنار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نشان می‌دهد به سود عملیات ارتش ترکیه در عفرین خوانندگی کرد و خشم کُردها را برانگیتخت.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین، تاتلیسس اردوغان را در دیداری که از نیروهای ارتش ترکیه در ایالت هاتای داشت، همراهی می‌کرد.

در ویدیویی که در سایت یوتیوب و شماری از سایت‌های ترکیه پخش شده، تاتلیسس چند بیتی را  به سود عملیات ارتش این کشور خواند.

روزنامه ترکیه‌ای «حریت دیلی‌نیوز»، در گزارشی گفته که هدف اردوغان که با لباس نظامی در جمع نیروهای کشورش ظاهر شد، حمایت از عملیان نظامی ارتش ترکیه در سوریه بود.

در گزارش اسکای‌نیوز عربی آمده که خوانندگی تاتلیسس برای «پیروزی‌های ارتش ترکیه در عفرین سوریه» خشم گسترده کُردها را برانگیخته است. شماری از فعالان کُرد در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر، با حمله به تاتلیسس، او را «خائن» خواندند.

برخی فعالان کُرد این ویدیو را «لکه ننگی» در تاریخ خوانندگی ابراهیم تاتلیسس خواندند، چرا که به گفته آنها وی عملیاتی را حمایت کرده که در آن شمار زیادی از غیرنظامیان کُرد سوریه در عفرین کشته شدند.

عملیات ارتش ترکیه روز جمعه ۲۹ دی‌ماه با عنوان «شاخه زیتون» در عفرین سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق که اغلب آنها را کُردهای سوریه تشکیل می‌دهند، آغاز شد.

ارتش ترکیه و شورشیان سوری مورد حمایت این کشور، در ۵ فروردین‌ماه، کنترل کامل شهر عمدتا کردنشین عفرین را در شمال غربی سوریه به دست گرفتند. این عملیات به آوراگی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر انجامید.

ترکیه، یگان‌های مدافعان خلق در سوریه را «تروریست» قلمداد می‌کند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More