شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خونین‌ترین هفته در غوطه‌ شرقی سوریه با ۲۲۹ کشته

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز جمعه بیستم بهمن‌ماه، اعلام کرد که منطقه غوطه شرقی در نزدیکی دمشق، با ۲۲۹ کشته، خونین‌ترین هفته خود را در سه سال گذشته، پشت سر گذاشت.

رامی عبدالرحمن رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با خبرگراری رویترز، خبر داد که طی چهار روز گذشته، ۲۲۹ نفر از جمله ۵۸ کودک و ۴۳ زن جانشان را از دست دادند.

روز گذشته (۱۹ بهمن)، جنگنده‌های دولت بشار اسد، به مناطقی در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق حمله کردند. در نتیجه این حمله، ۲۱ غیرنظامی کشته شدند.

در همین حال، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، خواستار توقف بمباران‌های هوایی در سوریه و باز کردن گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به نیازمندان شد.

خانم پارلی در گفت‌وگو با رادیو فرانس اینترنشنال، بدون ذکر جزئیاتی، افزود:« ما بسیار نگرانیم و از نزدیک، اوضاع را پیگیری می‌کنیم؛ حملات هوایی باید متوقف شود».

از سوی دیگر، شورای امنیت سارمان ملل، شامگاه پنج‌شنبه، بار دیگر به دلیل مخالفت روسیه، در توقف حملات هوایی در سوریه و برقراری آتش‌بس یک‌ ماهه، ناکام ماند.

نشست شورای امنیت درباره اوضاع سوریه، به درخواست کویت و سوئد برگزار شد.

رویترز گزارش داد که شمار زیادی از ۱۵ عضور شورای امنیت، با چهره‌هایی عصبی بدون اینکه با خبرنگاران گفت‌وگو کنند، خارج شدند.  

فرانسوا دولاتر سفیر دائم فرانسه در سازمان ملل، در حال خروج از نشست، تنها به خبرنگاران گفت:« نظری ندارم». یک دیپلمات اروپایی دیگر گفت:« وضع وحشتناک است».  

روز سه‌شنبه گذشته، نمایندگان سازمان‌های دولتی بین‌المللی در سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نظامی در سوریه برای مدت یک ماه شده بودند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More