شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

داعش برای جلوگیری از دید جنگنده‌های ائتلاف صدها بشکه نفت را در رقه به آتش کشید

 

ساکنان محلی در شهر رقه در سوریه، روز سه شنبه شانزدهم خرداد گزارش دادند که گروه داعش، در پی آغاز عملیات آزادسازی این شهر، صدها بشکه نفت سیاه را به منظور جلوگیری از دید جنگنده‌های ائتلاف بین‌الملل، به آتش کشید.

به گزارش خبرگزاری آلمان (DPA)، عناصر گروه داعش، صدها بشکه نفت خام را در خیابان ها «تل ابیض»، در مرکز «باب بغداد» در شرق، «القطار» در شمال و خیابان‌های بخش غربی شهر رقه، سوزاندند.

به گفته شاهدان عینی، در پی آتش زدن بشکه‌های نفت توسط عناصر داعش، دود سیاه تمام مناطق مذکور را فرا گرفت. هدف از این کار، جلوگیری از دیده جنگنده‌های ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا اعلام شده است.

جنگنده‌های ائتلاف در حمایت از مخالفان سوری، تاکنون حملات گسترده‌ای را علیه مواضع داعش در رقه سوریه انجام داده‌اند.

دو گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» و « نیروهای نخبه» وابسته به «جریان الغد» به فرماندهی احمد الجربا، ساعاتی پیش، از آغاز عملیات آزاد سازی شهر رقه خبر دادند.

طلال سلو،  سخنگوی «نیروهای سوریه دموکراتیک» امروز سه شنبه، از شهرک خزیمه در ۲۰ کیلومتری رقه، با خواندن بیانیه‌ای، آغاز رسمی عملیات آزادسازی شهر رقه را اعلام کرد.

وی در حضور شورای غیرنظامی رقه و شیوخ عشایر این شهر گفت:« امروز سه شنبه، آغاز نبرد بزرگ آزادسازی رقه پایتخت خودخوانده تروریسم و تروریست‌ها را اعلام می کنیم».

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک، از مردم رقه خواست به نیروهای مخالفان بپیوندند و از محل تجمع  نیروهای دشمن (داعش) دوری کنند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More