شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست صدور فتوا از سوی سیستانی علیه فساد در عراق

 

صدها نفر از تظاهرکنندگان در شهر نجف عراق، امروز شنبه بیست وپنجم آذر، خواستار صدور فتوا از سوی آیت‌الله علی سیستانی، بانفوذترین مرجع تقلید عراق، برای مبارزه با فساد و فاسدین در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرکنندگان در شهر نجف، پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود:« ای مسئولان کشور، میلیاردها دلار کجا رفت؟   

برخی از تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار صدور فتوا از سوی آیت‌الله سیستانی، مشابه فتوای وی علیه گروه تروریستی داعش، شدند.

سیستانی در ژوئن ۲۰۱۴، یا صدور فتوایی، عراقی‌ها را به داوطلب شدن برای حمل سلاح علیه داعش و ایستادن در کنار نیروهای امنیتی، برای دفاع از وطنشان از جمله موصل فراخواند.

در پی این فتوا بود که حشدشعبی عراق تأسیس شد. آیت‌الله سیستانی روز گذشته خواستار آن شد که حشدشعبی، در نیروهای مسلح عراق ادغام شود.

دحام عبدالحسین (۴۴ ساله) یکی از تظاهرکنندگان، به خبرگزاری آناتولی گفت:« شهروندان عرقی، سالهاست که به دلیل نبود خدمات عمومی، در وضعیت بسیار بدی قرار دارد، این در حالیست که کشور از طریق فروش نفت، به اموال زیادی دست یافته است».

وی افزود:« این اموال کجا می‌رود؟ مردم عراق از وعدهای دروغ درباره مبارزه با فساد خسته شده‌اند».

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، پیشتر با تأکید بر اینکه پس از شکست داعش، مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌هایش قرار خوهد گرفت گفته که مبارزه با فساد، بخشی از بازسازی و ثبات در کشور است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More