شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست ۵۰۰ نماینده اروپایی از کنگره آمریکا برای نجات برجام

 

 

نمایندگان پارلمان‌های آلمان، فرانسه و بریتانیا در نامه‌ای از کنگره آمریکا خواستند تا مانع خروج آمریکا از برجام شود.

بیش از ۵۰۰ نفر از نمایندگان پارلمان‌های اروپا روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین در نامه‌ای از کنگره آمریکا خواستند تا اجازه ندهد آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود.

این نمایندگان که از پارلمان‌های بریتانیا، آلمان و فرانسه هستند، برجام را یک دستاورد موفقیت‌آمیز خواندند که در پی ۱۳سال تلاش دیپلماتیک به‌دست آمده است.

آن‌ها معتقدند خروج آمریکا از برجام در کوتاه‌مدت کنترل قدرت‌های جهانی بر برنامه هسته‌ای ایران را پایان می‌دهد و در بلندمدت نیز منازعه‌ای دیگر در خاورمیانه را به‌دنبال دارد.

ایران گفته است در صورت خروج آمریکا از برجام، برنامه هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.

در تحولی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی نشستی در برلین آلمان موضوع ضرب‌الاجل آمریکا برای ۲۲ اردیبهشت امسال در خصوص احتمال خروج یک طرفه واشنگتن از برجام را بررسی کردند.

آمریکا چندی پیش به اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل داده بود تا برجام را مطابق نگاه واشنگتن در این خصوص اصلاح کرده، در غیر این‌صورت آمریکا از این توافق خارج خواهد شد.

در این کنفرانس، همچنین «رابرت وود»، سفیر خلع سلاح آمریکا در سازمان ملل اظهار امیدواری کرد تا این مذاکرات به نتیجه رسیده و انتظارات دونالد ترامپ را بر‌آورده کند.

آمریکا خواستار اعمال محدودیت‌های در نظر گرفته شده در برجام برای مدت نامحدود است.

این در حالی است که انتظار می‌رود سفر جداگانه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به آمریکا در هفته آینده در راستای بحث و مذاکره بر سر توافق اتمی با ایران باشد.

گفتگو با امید نوری پور ، نماینده حزب سبز و یکی از امضاء کنندگان نامه به کنگره آمریکا
گفتگو با نادر اسکویی پژوهشگر امور سیاسی و نظامی
گفتگو با نیلوفر پور ابراهیم در این رابطه
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More