شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در حمله هوایی اسرائيل به غزه، ابو العطا، از فرماندهان جهاد اسلامی کشته شد

اسرائیل سحرگاه سه‌شنبه طی یک حمله هوایی به خانه‌ای در شمال غزه، بها ابو العطا، از فرماندهان گروه شبه‌نظامی جهاد اسلامی فلسطین، را کشت.

در حمله هوایی بامداد سه‌شنبه بیست‌ویکم آبان اسرائیل دست‌کم یک نفر دیگر که گفته می‌شود یک زن بوده است نیز کشته شد. در برخی از گزارش‌ها فرد کشته شده را همسر ابو العطا معرفی کردند.

ارتش اسرائيل با پذیرش مسئولیت حمله هوایی بامداد سه‌شنبه در غزه در بیانیه‌ای نوشت: «در عملیات مشترک ارتش و نیروهای امنیت اسرائیل، ساختمانی که در آن یکی از فرماندهان جهاد اسلامی با نام بهاء ابو العطا حضور داشته هدف قرار گرفت.»

گروه جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای مرگ العطا را تایید و اسرائیل را به انتقام‌جویی تهدید کرد.

جهاد اسلامی فلسطین همچنین اعلام کرد که‌ در حمله‌ای دیگر به خانه‌ یکی از مقام‌های جهاد اسلامی در دمشق، فرزند او نیز کشته شده است. ارتش اسرائیل در این‌باره هنوز اظهار نظر نکرده است.

در پی‌ کشته شدن ابو العطا، نیروهای فلسطینی چند راکت به مناطق داخلی اسرائیل پرتاب کردند و  به‌دنبال هشدارهای امنیتی از احتمال حمله نیروهای فلسطینی، تمامی مدارس در تل‌آویو، پایتخت اسرائيل، تعطیل شدند. گزارش‌هایی نیز از شنیده صدای آژیرها در تل‌آویو منتشر شده است.

رسانه‌های وابسته به حزب‌الله لبنان نیز اعلام کردن گردان‌های «صلاح الدین»، شاخه نظامی کمیته‌های دفاع مردمی فلسطین، در انتقام از کشته ابو العطا از فرماندهان جهاد اسلامی در غزه در حال راکت‌اندازی به تل‌آویو هستند.

در واکنش اسرائیل علاوه بر بستن تمامی گذرگاه‌های مرزی با غزه، دسترسی دریایی به این شهر را برای بار دیگر تا شش مایل دریایی مسدود کرد. برخی از منابع در اسرائیل از آمادگی ارتش برای یک عملیات گسترده در غزه خبر می‌دهند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More