شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دست‌کم ۲۰ کشته در حمله نیروهای ائتلاف به مراسم عروسی در یمن

 

حمله هوایی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یک مراسم عروسی در روستایی در شمال‌غربی یمن، دست‌کم ۲۰ کشته و ۴۶ زخمی برجای گذاشت.

منابع بیمارستانی در شهر «حجه» یمن، روز دوشنبه ۳ اردی‌بهشت، به خبرگزاری رویترز گفتند که ۴۰ قربانی این حادثه به بیمارستان «جمهوری» شهر منتقل شده‌اند و ۳۰ نفر از زخمی‌شدگان کودک‌اند.

این در حالی‌ست که تلویزیون «المسیره» وابسته به شورشیان حوثی، که کنترل حجه را در دست دارند، در حساب توییتریش اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف به مرگ ۳۳تن و زخمی‌شدن ۵۵ نفر منجر شده است.

 

 

یک سخنگوی ائتلاف عربی در رابطه با قربانی‌شدن غیرنظامیان در این حمله، گفت: «ما این گزارش‌ها را بسیار جدی می‌گیریم و مانند تمامی گزارش‌ها از این دست (مبنی‌‌بر مرگ غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی ائتلاف)، تحقیقات کامل درباره آن انجام خواهیم داد».

درمقابل حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی به یمن، حوثی‌ها نیز با پرتاب موشک‌های بالستیک به مناطق مختلف عربستان سعودی، به این حملات پاسخ می‌دهند.

صبح روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه، رسانه‌های سعودی از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک حوثی‌ها که به سمت استان جازان عربستان شلیک شده بود خبر دادند.

چند روز پیش‌تر، ائتلاف عربی به رهبری عربستان، در گزارشی اعلام کرد که از آغاز مداخله نظامی به رهبری عربستان در یمن، شبه‌نظامیان حوثی بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک به سمت عربستان سعودی شلیک کرده‌اند.

جنگ داخلی در یمن، در پی تصرف صنعا پایتخت این کشور و چند استان دیگر به‌دست حوثی‌ها در سپتامبر ۲۰۱۴ آغاز شد. این جنگ با دخالت نظامی عربستان و هم‌پیمانانش در ماه مارس سال ۲۰۱۵ شدت یافت. این جنگ، تابه‌حال بیش از ۱۰هزار کشته برجای گذاشته، ۲میلیون نفر را بی‌خانمان کرده و این فقیرترین کشور جهان عرب را در آستانه قحطی قرار داده است.

 

گفتگو با علی مهتدی
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More