شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیدبان حقوق بشر سوریه: کشته شدن ۲۲۵ نیروی جمهوری اسلامی در سوریه در ۳۸ حمله اسرائیل

 

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون، اسرائیل دست‌کم ۳۸ بار به مواضعی در خاک سوریه حمله کرده و در این حملات ۲۲۵ نفر از نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی یا حکومت بشار اسد کشته شدند.

این سازمان، روز جمعه ۱۶ خرداد، با انتشار گزارشی نوشت در این حملات ۱۱ غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.

مقام‌های اسرائیلی درباره حملات علیه مواضع نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان در سوریه به ندرت اظهارنظر می‌کنند، اما بارها اعلام کرده‌اند اجازه استقرار این نیروها در خاک سوریه را نمی‌دهند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقرش در لندن است تاکید کرد اسرائیل به عملیات علیه مواضع جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران و همچنین مواضع نیروهای ارتش بشار اسد ادامه می‌دهد.

این سازمان آخرین حمله اسرائیل را در شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ خرداد اعلام کرد. گزارش شده که دست‌کم ۹ نیروی هوادار دولت سوریه در این حمله کشته شدند. 

از میان این کشته‌شدگان، ۴ نفر سوری‌اند و ملیت ۵ کشته دیگر مشخص نیست و ممکن است از نظامیان ایرانی یا شبه‌نظامیان وابسته به آن باشند، زیرا به گفته رامی عبدالرحمان، رییس سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، نیروهای جمهوری اسلامی در منطقه مورد حمله قرار گرفته، حضور دارند.

دیدبان حقوق بشر سوریه با اعلام این که ممکن است آمار تلفات این حمله افزایش یابد، اضافه کرد این حملات، کارخانه‌های ساخت اسلحه و یک مرکز تحقیقاتی برای ساخت موشک‌های زمین به زمین کوتاه برد را در استان حما در مرکز سوریه هدف گرفتند.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه نیز شامگاه پنج‌شنبه وقوع این حمله را تایید کرد. این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی، اضافه کرد این حمله از طریق جنگنده‌های اسرائیلی و علیه «یکی از مواضع نظامی در اطراف منطقه مصیاف» روی داد.

به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، حملات اسرائیل معمولا علیه پایگاه‌های نظامی، کاروان‌ها و محموله‌های نظامی، انبار تسلیحات، خودروهای نظام و رادارها و سامانه‌های دفاع ضدهوایی صورت می‌گیرد.

این سازمان همچنین روز جمعه در گزارش دیگری، تاکید کرد نیروهای جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان با نصب عکس‌های علی خامنه‌ای، حسن نصرالله و قاسم سلیمانی در شهر سراقب در استان ادلب، به تحریک «جنگ‌های فرقه‌ای» ادامه می‌دهند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More