شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

زیارت حج با دوچرخه سواری از لندن به مدینه

 

یک گروه هشت نفری از مسلمانان انگلیسی قرار است با دوچرخه سواری از شرق لندن خود را برای مراسم حج امسال به شهر مدینه در عربستان سعودی برساند.

نشریه خبری- تحلیلی میدل ایست آی (Middle East Eye) در گزارشی امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه در این مورد می‌نویسد:

«عبدل واحد که به نام دان وایت (Don Whyte) نیز در میان دوستانش شناخته می‌شود در سال 2014 در جنوب ترکیه به کار پخش خدمات درمانی و مواد غذایی به پناهندگان سوری که از جنگ داخلی آن کشور گریخته بودند مشغول بود.

زندگی در کمپ آنها و کمک به این پناهندگان افکار و عقاید او را برای همیشه در زندگی عوض کرده است. وی می‌گوید در یک مرحله همه غذای آنها تمام شده بود و امدادرسانان نمی‌دانستند از کجا برای خود خوراک تهیه کنند. اما یک پیرمرد سوری او را به داخل چادر خود برد و به او یک چایی و دو انجیر خشک تعارف کرد. فردای آن روز مترجم کمپ به عبدل واحد گفت آن ییرمرد تنها آذوقه باقیمانده برای خودش را به او داده بوده.

این خاطره هنوز در ذهن عبدل واحد باقی مانده است و امسال تصمیم گرفته است همراه هفت دوست و همکار خود از لندن با دوچرخه به زیارت حج بروند.

این فاصله‌ای بیش از 3800 کیلومتر است و آنها قرار است در طول سفر خود از میان کشورهای مختلف برای کمپ پناهندگان سوری در ترکیه یک میلیون پوند به صورت کمک نقدی از سوی مردم همدرد با این پناهندگان جمع‌آوری کنند.

او می‌گوید: «ما تلاش خواهیم کرد هرچه مبلغ بیشتری را تا سرحد ممکن برای این پناهندگان جمع‌آوری کنیم تا آنها به یک حداقل زندگی شاید یک انسان دست یابند.»

قرار است این دوچرخه سواران از درون جاده‌های کوه‌های آلپ در فرانسه، آلمان، سوئیس و ایتالیا گذر کنند و به یونان برسند. از آنجا آنها به مصر پرواز هواپیما خواهند داشت و از طریق دریای سرخ به عربستان سعودی و سرانجام با دوچرخه‌های در آن زمان فرسوده شده خود به شهر مدینه برسند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More