شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بشار اسد املاک آوارگان سوری را مصادره می‌کند

 

 

روزنامه بریتانیایی «تایمز» در گزارشی گفته که رژیم بشار اسد، به دنبال مصادره املاک پناهندگان سوری است.

در این گزارش که از سوی کاترین فلیپ و وحنا لوسیندا،دو خبرنگار تایمز تهیه شده، آمده است:« دولت سوریه، منازل خالی از سکنه در این کشور که متعلق به آوارگان سوری است، مصادره خواهد کرد».

براساس یک بخشنامه دولتی، چنانچه مالکان زمین‌ها، خانه‌ها و آپارتمان‌ها در سوریه تا دهم ماه مه(بیستم اردیبهشت) مالکیت خود را بر این املاک اثبات نکنند، املاک آن‌ها مصادره می‌شود.

در صورت عدم مراجعه شهروندان سوری در فرصت اعلام نشده، دولت سوریه، املاک آوارگان و مخالفان را به نام خود ثبت خواهد کرد.

گزارش‌های سازمان ملل، نشان می‌دهد که در هفت سال گذشته، نزدیک به هفت میلیون شهروند سوری، در داخل سوریه آواره شدند در حالیکه بیش از شش میلیون نفر، به خارج از این کشور پناهنده شدند.

دو نویسنده تایمز در گزارش خود آورده‌اند که طی دو هفته گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی، منازل خود در غوطه شرقی را ترک کردند و با کامیون‌هایی راهی مناطقی در استان ادلب که تحت کنترل مخالفان است، رفته‌اند.

روزنامه بریتانیایی، گفته که در این زمینه مشکل مردم این است که برای اثبات مدارک مالکیت خود، باید به اداره امنیت بروند جایی که معمولا شهروندان از آن به شدت می‌ترسند.

اولین مخالفت خارجی با بخشنامه دولت سوریه، از سوی آلمان اعلام شد. روزنامه «زوددویچه تسایتونگ» روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه به نقل از وزارت خارجه آلمان گزارش داد که این کشور، برای واکنش به تصمیم دولت سوریه، با همپیمانان خود در اتحادیه اروپا، گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای نسبت به بخشنامه جدید دولت سوریه، ابراز نگرانی کرده و گفته که تلاش‌های حکومت سوریه برای مصادره اموال آوارگان زن و مرد سوری را پیگیری خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More