شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سه فضانورد چینی به ایستگاه فضایی این کشور اعزام شدند

چین روز پنج‌شنبه به وقت محلی یک سفینه حامل سه فضانورد را برای سفر به بخشی از ایستگاه فضایی این کشور که در حال ساخت و ساز است به مدار زمین فرستاد.

این سفینه که شنژئو-۱۲، کشتی آسمانی، نام دارد در ساعت ۹ صبح به وقت محلی برای پیوستن به ماژول تیانهه ایستگاه فضایی، با موشک لانگ مارچ ۲ اف از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در استان گانسو در شمال غربی چین به هوا برخاست.

پس از حدود ۱۰ دقیقه موشک به مدار رسید و شنژو-۱۲ از آن جدا شد. تلویزیون دولتی چین این پرتاب را به طور زنده پخش می‌کرد.

قرار است سه فضانورد ۵۶، ۵۴ و ۴۵ ساله که در این ماموریت حضور دارند، به مدت سه ماه در تیانهه، که بخش قابل زندگی ایستگاه فضایی محسوب می‌شود، مستقر شده و به کار خود ادامه دهند. تیانهه تقریبا به اندازه یک اتوبوس شهری است.

این سه فضانورد قرار است فناوری‌های تعبیه شده در تیانهه، از جمله سیستم‌های تامین امکان ادامه حیات در این ایستگاه، را مورد آزمایش قرار دهند.

همچنین در این ماموریت، علائم جسمی و روانی این سه فضانورد در طول اقامتشان در ایستگاه فضایی نیز تحت نظر قرار خواهد گرفت تا واکنش افراد به اقامت‌های طولانی‌تر در فضا مورد سنجش واقع شود.

ماموریت بعدی فضانوردان چینی قرار است شش ماه به طول بیانجامد.

سفر شنژئو-۱۲ سومین ماموریت از ۱۱ ماموریتی خواهد بود که برای ساخت کامل ایستگاه فضایی چین برنامه‌ریزی شده، که در این میان چهار ماموریت همراه با سرنشین خواهد بود.

ساخت ایستگاه فضایی چین در ماه آوریل با ارسال تیانهه، اولین و بزرگ‌ترین ماژول از سه قسمت ایستگاه فضایی چین، به مدار زمین آغاز شد.    

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More