شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
معترضان دیوار کنسولگری را آتش زدند

سه معترض عراقی در جریان تجمع مقابل کنسولگری ایران در کربلا کشته شدند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی و بیمارستانی گزارش داد که در جریان تجمع یکشنبه شب مقابل کنسولگری ایران در کربلا، سه نفر از معترضان از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند. معترضان در این تجمع بخشی از دیوار کنسولگری ایران را آتش‌ زدند و پرچم عراق را بر فراز آن آویختند.

صدها نفر از معترضان عراقی شامگاه یک‌شنبه به محل کنسولگری ایران در کربلا حمله کردند. معترضان بخشی از دیوار کنسولگری ایران را به آتش کشیدند و قصد تصرف ساختمان کنسولگری را داشتند.

در جریان حمله بامداد دوشنبه سیزدهم آبان، به کنسولگری ایران در کربلا، معترضان پرچم‌های عراق را بر در و دیوار ساختمان کنسولگری ایران برافراشتند و علیه برخی از مقام‌های ایرانی شعار دادند.

بر پایه آخرین گزارش‌ها، نیروهای نظامی عراق در محل کنسولگری ایران حاضر شدند و با معترضان درگیر شده‌اند. مرکز ثبت جرایم جنگی در عراق از کشته شدن دست‌کم چهار تن و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر در جریان حمله به کنسولگری ایران در کربلا خبر داد. با این حال، منابع پزشکی و درمانی در کربلا، خبر کشته شدن معترضان در جریان حمله به کنسولگری ایران در کربلا را تکذیب کردند. فرماندهی پلیس کربلا نیز اعلام کرد که اوضاع در اطراف کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تحت کنترل است. در جریان اعتراض‌‌های ضد‌دولتی یک ماه گذشته در عراق دستکم ۲۵۳ تن کشته شده‌اند.

روز یک‌شنبه فراخوان‌های متعدد سندیکاها و فعالان مدنی برای «نافرمانی مدنی» و «اعتصاب»، موجب تعطیلی بسیاری از اداره‌های دولتی و مدارس در اولین روز کاری هفته در این شهرها شده است.

 

 

در بغداد، معترضان برخی از خیابان‌های این شهر را مسدود کردند. این در حالی است که نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان هشدار دادند از موانعی که بر سر خیابان‌ها و به ویژه پل السنک در نزدیکی منطقه سبز پایتخت قرار داده شده فاصله بگیرند و به میدان تحریر بازگردند. 

در جریان تظاهرات‌های ضددولتی یک ماه گذشته در عراق، تظاهرکنندگان در شهر‌های مختلف، از جمله در کربلا، بارها علیه مقام‌های بلندپایه ایران شعار داده‌اند. معترضان خواهان پایان نفوذ ایران در عراق هستند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More