شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سیف‌الاسلام، پسر معمر قذافی رهبر سابق لیبی آزاد شد

 

یک گروه مسلح در لیبی، روز یکشنبه اعلام كرد که سیف‌الاسلام پسر معمر قذافی رهبر سابق اين كشور که از نوامبر ۲۰۱۱ در بازداشت بود، آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «گردان ابوبکر صدیق» یکی از گروه‌های مسلح در لیبی، گفته که سیف‌الاسلام، روز جمعه گذشته، با استناد به قانون عفو عمومی پارلمان شرق لیبی آزاد شد.

این در حالی است که یک دادگاه در شهر «تریپولی»،سیف‌الاسلام را در سال ۲۰۱۵ به اتهام «جنایات جنگی و کشتن تظاهرکنندگان» به اعدام محکوم کرده بود.

سیف‌الاسلام در سال ۲۰۱۱ در پی انقلاب مردم لیبی علیه حکومت پدرش معمر قذافی، به همراه دو نفر از یارانش در حالی‌که تلاش می کرد به نیجر فرار کند، دستگیر و روانه زندان شد.

پس از آن دیوان کیفری لاهه خواستار تحویل پسر قذافی و محاکمه وی در لاهه  شد، اما شورای انتقالی لیبی با این درخواست مخالفت کرد .

«گردان ابوبکر الصدیق» امروز در بیانیه‌ای که در صفحه فیس بوک این گروه منتشر شد، اعلام کرد:«تصمیم گرفتیم سیف الاسلام معمر قذافی را آزاد کنیم، او اکنون آزاد است و شهر زنتان را ترک کرد».

گفتنی است که شهر زنتان که سیف‌الاسلام در آنجا زندانی بود، از سوی گروه‌های مسلح مخالف دولت لیبی در طرابلس پایتخت این کشور اداره می شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More