شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طالبان نخستین شماره از مجله ویژه زنان جهادی را منتشر کرد

 

نخستین شماره از «مجله ویژه زنان» توسط افراطیون طالبان پاکستان، با هدف متقاعد کردن خوانندگان آن برای پیوستن به این گروه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخستین شماره از این مجله که نام «سنت خوله» نام دارد - خوله نام دختر ابوجهل عموی پیامبر اسلام است - روز سه شنبه ۱۰ مرداد، بوسیله «جنبش طالبان پاکستان» با تصویر جلد زنانی که از سر تا پا خود را پوشانده‌اند، منتشر شد.

دراولین شماره از این مجله مصاحبه‌ای با همسر رهبر جنبش طالبان ـ که نامی از او برده نشده- انجام شده است و او در رابطه با ازدواجش در سن ۱۴ سالگی با رهبر این گروه نظامی «فضل‌الله خراسانی» توضیح می‌دهد.

او در پاسخ به پرسش مصاحبه‌کننده گفت: «من از شما می‌پرسم چرا در حال حاضر در همه جا در مورد ازدواج‌های زیرسن گریه و زاری می‌کنند ... ما باید بدانیم که پسران و دختران بالغ اگر در سنین پایین ازدواج نکنند می توانند به یک منبع  مخرب اخلاقی در جامعه تبدیل شوند.»

او بخشی از یادداشت سردبیر مجله را برای گزارشگر می‌خواند :«ما می خواهیم زنان اسلام را به پیوستن به  رزمندگان اسلام دعوت کنیم.» ستونی که در کنار یادداشت سردبیر این مجله قراردارد خواننده را به سازماندهی تجمعات مخفی در خانه و دعوت از زنان جهادی که هم‌فکرهستند فرا می‌‌خواند.

ساختارکلی  به‌کاررفته دراین مجله نشان دهنده تعهد جهاد، ترتیب کلاس‌های آمادگی جسمانی برای خواهران، یادگیری نحوه‌ی استفاده از سلاح‌های ساده، استفاده از نارنجک ها می‌باشد.

این مجله که به زبان انگلیسی چاپ و توزیع می شود، شامل مقاله‌ای است که توسط یک دکتر زن  پاکستانی نوشته شده که از تصمیم خود مبنی برزیر پا گذاشتن تحصیلات غربی خود و پذیرش اسلام با عنوان «سفر من از جهل به هدایت» می‌گوید.

در اوج نفوذ طالبان در پاکستان، گروه طالبان به صورت پیوسته  نشریات متفاوتی را به دو زبان اردو و انگلیسی با امید به جذب نیروی تازه‌نفس به صفوف خود، منتشر می‌کنند.

این گروه نظامی  در فیس‌بوک و توییتر نیز فعال بوده اند، اما بیشتر حساب‌های کاربری آن‌ها در این رسانه ها بسته شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More