شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان یک موشک بالستیک حوثی‌ها را نزدیک مکه منهدم کرد

 

ائتلاف عربی به رهبری عربستان، اعلام کرد که یک موشک بالستیک حوثی‌ها را که شامگاه پنج‌شنبه به سمت «مکه» پرتاب شده بود، منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک در ۶۹ کیلومتری جنوب مکه ره‌گیری و منهدم شده است.

این بیانیه، اقدام حوثی‌ها به پرتاب موشک بالستیک را «تلاش مذبوحانه‌ی شیعیان حوثی برای مختل کردن مراسم حج که قرار است در پایان ماه اوت برگزار شود»، توصیف کرد.

ائتلاف عربی در اکتبر سال ۲۰۱۶ هم اعلام کرده بود که حوثی‌ها یک موشک بالستیک به سمت مکه پرتاب کرده‌اند، اما در ۶۵ کیلومتری این شهر مقدس مسلمانان، منهدم شده ست.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پرتاب موشک بالستک جدید به سمت مکه، تهدیدی برای برگزاری مراسم حج است که انتظار می‌رود نزدیک دو میلیون مسلمان از سراسر جهان در آن شرکت کنند.

عربستان از آغاز دخالت خود در جنگ یمن، جهت مقابله با موشک‌های بالستیک حوثی‌ها، در مرز میان دو کشور، سامانه‌ی موشکی پاتریوت مستقر کرده است.

ائتلاف عربی گفته که پرتاب موشک جدید به سمت خاک عربستان، نشان می‌دهد که قاچاق اسلحه به حوثی‌ها از طریق بندر الحدیده در دریای سرخ، ادامه دارد.

الحدیده تنها بندر تحت کنترل حوثی‌ها در یمن، در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی صنعا قرار دارد.

ائتلاف عربی می‌گوید که حوثی‌ها پس از کودتا علیه دولت مشروع یمن در سال ۲۰۱۴، زرادخانه‌ی موشک‌های بالستیک این کشور را به کنترل خود درآوردند و آن را با کمک مشاوران نظامی ایرانی گسترش دادند.

از زمان آغاز دخالت نظامی ائتلاف عربی جهت حمایت از دولت رسمی یمن، شورشیان حوثی‌، چندین‌بار جنوب عربستان را با موشک هدف قرار داده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More