شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش‌ها به آزمایش موشکی کره شمالی؛ آمریکا: تهدید علیه جهان است

 

هنوز موشک جدید کره شمالی در هوا در حال پرواز بود که کاخ سفید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را از آزمایش جدید موشکی مطلع کرد.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه ۷ آذر‌ماه کره‌شمالی دست به آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما زد. این موشک بالستیک به سمت شرق کره جنوبی شلیک شد. ساعاتی پس از این آزمایش موشکی، دونالد ترامپ در سخنانی به آن واکنش نشان داد و گفت:‌ «به این امر به‌زودی رسیدگی می‌کنیم، ما از عهده برخورد با چنین مسائلی بر‌می‌آییم.»

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، نیز در واکنش به پرتاب بلندپروازترین موشک قاره پیمای بالستیک کره شمالی گفت: این اقدام تهدیدی علیه جهان است.

مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی به تجزیه و تحلیل جزئیات این پرتاب پرداخته‌اند. وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد که این موشک در ارتفاعی بالاتر از تمام موشک‌های قبلی پرواز کرده است. کره شمالی ادعا کرد که از این پس موشک‌های کشورش می‌تواند با حمل کلاهک هسته‌ای تمامی قلمرو خاک آمریکا را هدف قرار دهد. امری که نگرانی‌های بین‌المللی را این بار دوچندان کرده  و واکنش‌هایی را در پی داشته است.  

تنها ساعاتی پس از این آزمایش، کره‌جنوبی به پرتاب سه موشک به اهدافی دقیق در آبهای اقیانوس دست‌زد.

به گزارش «ژاپن تایمز» شینزو‌آبه، نخست وزیر ژاپن، پرتاب موشک توسط کره شمالی را «اقدامی غیرقابل تحمل» خواند و خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در این خصوص شد. وی اضافه کرد که ژاپن دست به اقدامات تحریک‌آمیز نخواهد زد ولی فشارها به کره شمالی را افزایش خواهد داد.

هم‌زمان با پرتاب یک موشک بالستیک دیگر توسط کره شمالی، رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا، ضمن محکوم‌کردن این آزمایش گفت: «دیپلماسی همچنان در صدر تلاش‌های آمریکا برای رسیدگی به این امر باقی خواهد ماند.»

کره شمالی در سال جاری میلادی بیش از ۲۰ آزمایش موشکی انجام داده است که باعث افزایش تنش‌ها میان این کشوراز یک طرف و آمریکا و متحدانش یعنی کره جنوبی و ژاپن از طرفی دیگر شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More