شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خارجه آلمان در اسرائیل؛ برلین: حمایت ما از اسرائیل در حد حرف باقی نمی‌ماند

 

 

همزمان با ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس، آلمان از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر موشک‌های حماس حمایت کرد.

هایکو ماس،‌ وزیر خارجه آلمان،‌ روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه  در سفری به اسرائیل گفت این کشور حق دارد از خود در برابر «حملات گسترده و غیرقابل قبول» حماس دفاع کند. با این حال او خواستار آتش‌بس شد.

ماس همچنین اشاره کرد که حمایت آلمان از اسرائیل در حد حرف باقی نخواهد ماند. او در جریان این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دیدار کرد.

در این دیدار، نتانیاهو گفت پهپادی که این کشور روز سه‌شنبه در نزدیکی بیت‌شئان سرنگون کرده مسلح و ساخت ایران بوده که از سمت سوریه یا عراق پرتاب شده بوده است.

وزیر خارجه اسرائیل نیز از حمایت آلمان و تعهدش به امنیت اسرائیل قدردانی کرده است.

از سوی دیگر آنگلا مرکل، ‌صدراعظم آلمان، خواستار برقراری آتش‌بس پایدار میان حماس و اسرائیل شد، اما بر حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرد.

سخنگوی صدراعظم آلمان همچنین اعلام کرد که مرکل و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در تماسی تلفنی درباره حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس توافق کردند

روز چهارشنبه گزارش‌هایی از امکان آتش‌بس میان دو طرف این درگیری منتشر شد،‌ اما نتانیاهو گفت که می‌خواهد به وضعیت بازدارندگی در برابر حماس برسد و نمی‌تواند زمانی برای آتش‌بس تعیین کند. 

وبسایت والانیوز در اسرائیل روز پنجشنبه به نقل از برخی مقام‌های این کشور گزارش داده که انتظار می‌رود در مذاکرات مربوط به آتش‌بس با حماس طی ۲۴ ساعت آینده پیشرفت حاصل شود. مذاکرات از طریق دو کانال سرویس‌های اطلاعاتی مصر و نماینده سازمان ملل متحد و همچنین با تلاش‌های آمریکا در حال پیشروی است.

باراک راوید، خبرنگار سرشناس اسرائیلی در پستی توییتری نوشت که تور ونزلند، نماینده سازمان ملل در خاورمیانه، برای گفت‌وگو با مقام‌های حماس درباره آتش‌بس  در قطر است. راوید به‌نقل از منابع دیپلماتیک افزود که سازمان ملل در حال تلاش گسترده برای اعاده صلح در منطقه است.

رسانه‌های اسرائیل همچنین گزارش دادند نشست کابینه امنیتی این کشور عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار می‌شود و احتمالا درباره برقراری آتش‌بس در آن صحبت خواهد شد.

گزارش‌ها حاکیست دست‌کم ۲۳۰ فلسطینی از جمله ۶۵ کودک طی ۱۱ روز درگیری‌ها کشته ‌شده‌اند. در طرف اسرائیل نیز دست‌کم ۱۲ نفر کشته‌شده‌اند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More