شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پایان حمله خونین شبه‌نظامیان الشباب به هتلی در کیسمایو با ۲۶کشته و ده‌ها مجروح

مقام‌های پلیس و ارتش سومالی اعلام کردند که درگیری با شبه‌نظامیان اسلامگرای الشباب که از شامگاه جمعه با انفجار خودرو و هجوم مهاجمان مسلح به هتلی در شهر کیسمایو  آغاز شده بود، پس از ۱۱ ساعت درگیری مسلحانه با دستکم ۲۶ کشته و ده‌ها مجروح و کشته شدن مهاجمان و دستگیری یکی از آن‌ها به پایان رسید.

شبه‌نظامیان اسلام‌گرای الشباب، وابسته به القاعده، شامگاه جمعه در حمله به هتلی در  شهر کیسمایو در سومالی که ابتدا با انفجار یک خودروی مملو از بمب آغاز و با ورود مهاجمان مسلح آغاز شد. در جریان این حمله، آن‌ها دستکم ۲۶ تن از جمله یک کاندیدای ریاست جمهوری و چند آمریکایی،بریتانیایی و کنیایی و دو روزنامه نگار را کشتند و بیش از ۵۶ تن را مجروح کردند.

محمد عبدی، یکی از سخنگویان پلیس سومالی، گفت که حمله شبه نظامیان اسلامگرای الشباب به این هتل زمانی انجام شد که جلسه‌ای با حضور مقام‌های دولت، سیاستمداران و تجار در این هتل برقرار بود، گفت که در این حمله با انفجار دستکم ۲۶ تن را کشته‌شدند.

به گفته وی، مهاجمان مسلح ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده را مقابل هتل منفجر کردند و سپس وارد آن شدند.

سخنگوی پلیس سومالی گفت که این حمله از شامگاه جمعه آغاز شد و یازده ساعت طول کشید تا پلیس و نیروهای امنیتی سومالی باردگیر کنترل هتل را در دست بگیرند.

گروه الشباب، وابسته به القاعده، که برای سرنگونی دولت سومالی تلاش می‌کند بلافاصله مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

عبدیاس ابومصعب، سخنگوی ارتش سومالی، گفت که در این حمله شبه نظامیان اسلام‌گرای الشباب ۳۰ تن را کشتند و ۴ تن از اعضای الشباب نیز در درگیری با نیروهای نظامی و امنیتی سومالی کشته شدند که یکی از آن‌ها در جریان انفجار انتحاری خود کشته شد. نیروهای امنیتی سومالی یکی از مهاجمان را را نیز بازداشت کردند.

سه کنیایی، یک بریتانیایی، سه تانزانیایی، دو آمریکایی از جمله کشته‌شدگان در حمله به این هتل هستند. همچنین یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سومالی در جریان این حمله کشته شد.

همزمان سندیکای روزنامه نگاران سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستکم دو روزنامه نگار مقیم  شهر بندری کیسمایو در این حمله کشته شده اند. بنابر اعلام این سندیکا کشته شدن محمد عمر صالح خبرنگار شبکه تلویزیونی اس.بی.سی و هدان نالایا، خبرنگار سومالیایی‌-کانادایی، در این حمله شبه‌نظامیان اسلامگرای الشباب تائید شده است.

شبه نظامیان اسلام‌گرای الشباب، از گروه‌های وابسته به القاعده، از سال ۲۰۱۱ از موگادیشو، پایتخت سومالی بیرون رانده شدند اما در سایر نقاط سومالی کماکان فعالند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More