شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

‏بازداشت ۳۳۸ نفر در یک عملیات بین‌المللی علیه پورنوگرافی کودکان

‏مقام‌های رسمی ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی اعلام کردند که روز چهارشنبه ۳۳۸ نفر را در سراسر جهان به اتهام فعالیت در وب تاریک، معروف به دارک وب و به‌خاطر دست داشتن در سایت‌های پورنوگرافی کودکان دستگیر کردند.

‏دستگیری اعضای این شبکه یکی از بزرگترین عملیات ضد پورنوگرافی کودکان توصیف شده است. مقر اصلی این گروه در کره جنوبی بود و آن‌ها با استفاده از پول نقد دیجیتالی بیت کوین و فروش ویدیوهای پورنوگرافی کودکان تجارت می‌کردند.

‏به گفته مقام‌های قضایی این پرونده، وب سایت «به ویدیو خوش آمدید» (Welcome To Video) شامل ۲۵۰ هزار ویدیوی سوء‌استفاده جنسی از کودکان را در آرشیو خود داشت.

‏مقام‌های قضایی همچنین اعلام کردند که حداقل توانسند ۲۳ قربانی را که زیر سن قانونی بودند در کشورهای آمریکا، بریتانیا و اسپانیا از دست این گروه نجات دهند اما بسیاری از کودکانی که در این ویدیو‌ها مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند هنوز شناسایی نشده‌اند. با دسترسی به آرشیو این سایت مشخص شد که تقریبا نیمی از تصاویر قبلا از سوی نیروهای قضایی کشف نشده بود.

‏به گفته مقام‌های مسئول در این عملیات، محتوای ویدیوها انفجار سوءاستفاده جنسی به صورت آنلاین را نشان می‌داد.

‏آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات قضایی شاهد مقیاس بالا و پیچیدگی زیادی در این پرونده بودند.

‏گردانده این سایت، فردی به نام جونگ وو سان، ساکن در کره جنوبی است که در این عملیت به همراه ۳۳۷ کاربر در ۱۲کشور مختلف جهان دستگیر شده‌اند. سان که در حال حاضر حکم ۱۸ ماه حبس در کره جنوبی را دارد همچنین شامل مجازات یک دادگاه فدرال در واشنگتن نیز خواهد بود.

‏بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریكا ، چند نفر از متهمان این پرونده نیز پیش از این محکوم شده بودند و در حال سپری کردن ۱۵ سال مجازارت خود هستند. سایت «به ویدیو خوش آمدید» یکی از نخستین وب‌سایت‌هایی است که با استفاده از بیت کوین توانست از پورنوگرافی کودکان سود کلانی ببرد و به کاربران خود نیز اطمینان می‌داد که معاملات مالی آن‌ها پنهان می‌ماند. برخی از کاربران با پرداخت هزینه اضافه در لیست «کاربران ویژه» قرار می‌گرفتند و می‌توانستند تا هر چقدر که مایل هستند ویدیوهای پورنوگرافی دانلود کنند.

‏وزارت دادگستری اعلام كرد كه این سایت قبل از سقوط در مارس ۲۰۱۸ حداقل ۳۷۰ هزار دلار بیت کوین جمع‌آوری كرده بود که این پول‌شویی از طریق سه حساب ارز بی‌نام دیجیتالی مبادله شده بود. 

‏«وب تاریک» معروف به «دارک وب» به گونه‌ای طراحی شده که امکان ردیابی آنلاین تقریبا در آن غیرممکن است اما این‌که چگونه مقام‌های قضایی موفق شدند به این سایت نفوذ کنند موضوعی است که هنوز به آن اشاره نشده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More